|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Köpte på mig en gammal x5 e53 billigt. Har bla problem med passagerar dörren, den öppnar inte med central lås fönsterhissen funkar inte och slutligen inte heller elbackspegeln Någon som har några tips? Sitter det någon kontroll modul som styr allt som har med just den dörren att göra? | |
|
Hej, Såvitt jag förstått, styrs låset av GM, kanske/antagligen via någon annan modul. Spegeln tycks styras av en "dörrmodul" (i dörren). Möjligen / antagligen också fönsterhissen. Undrar om inte en diagnos kan leda dig längre. Innehav av ett passande diagnosverktyg underlättar BMW - ägandet betydligt. /Lennart Edit: E53 räcker inte som information. Årsmodell, "undermodell", bensin/diesel mm kan spela roll vid kommande gissningar. :) |
|
|
Jo får väl nästan prova det.. Har Rhinegold och Autocom, tyvärr har saker en tendens att gå sönder eller försvinna när man lånar ut så sitter och väntar på ny INPA kabel |
|
|
Kolla kontakten som sitter mellan kaross och dörr, där inne sitter det stift som kan ärga. Jag fick löda dit ett nytt stift på min x5:a, finns nya stift att beställa på Bmw för ca:20kr. Kolla även kontakten på förarsidan, allt styrs från fönsterhiss modulen. Se länken Länk |
|
|
Hej igen. Har kollat felkoderna men hittar inget som har med mina problem att göra. Bytte mekanismen i dörren men det blev inte bättre. Enda jag kan tänka mig nu är kabelbrott någonstans när bara elhissen funkar från knappen på passagerardörren och all annan el är död |
|
|
Hej, Jag gör det lätt för mig, eftersom E53 och E38 ligger inom samma tidsspann och eftersom Inte heller BMW brukar uppfinna hjulet på nytt. Så jag länkar till en amerikansk sajt, där problem med passagerardörren på en 7:a diskuteras. Fast du har inte återkopplat om det tips, som det kanske vore enklast att följa upp, det om kontaktstycket i (karossen under) A-stolpen. Hur gick den kollen? Årsmodell och övriga för tråden väsentliga data för din bil saknas också fortfarande. Om du meddelar dem, kanske du får mer respons. Här är i a f utlovad länk: Länk /Lennart |
|
|
Glömde såklart skriva det . De är en x5 2002 3.0 bensinare |
|
|
Det verkar vara precis som ni säger en pigg av i kontaktstycket. Ser ut att va ett jävla piller att löda dit ett nytt :( |
|
|
Bra att du hittade ett fel, åtminstone. Grattis! "Joxter" kanske har lite fler tips om hur att gå tillväga. /Lennart |
|
|
Det trasiga stiftet går att pilla ut från kontaktstycket, sen är det bara att kapa sladden och skarva dit det nya stiftet, och trycka in det i kontaktstycket igen. Är lite olika storlekar på stiften. Finns att köpa hos Bmw. Här har du ett exempel: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.