|
|
|
|---|---|
|
Hej! Gäller f31 335xd Har fått ryckningar, tvekningar på 6, 7 och 8 växel och endast mellan 1000-1500 varv. Vid lätt gaspådrag. Går helt felfritt annars, kikat på däcken, fördelningslåda(urkopplad), bussning till flådan och guibo såg bra ut. Nån som haft liknande? Once a Bimmer, Always a Bimmer. | |
|
Har för mig att EGR-problem kan ge ryckningar i drivlinan. I vart fall sätter EGR-problem felmeddelande i drivlinan ('reducerad kraft' eller ngt sådant). |
|
|
Egr är stängd via mjukvara och dpf är ersätt med downpipe. Inga felkoder, spridare har jämna/fina värderna. Funderar på att beställa nya motorkuddar och bussning till fördelningslåda. Kan det vara att nån av kardaner? Känns som att det kommer från drivlina. |
|
|
Momentomvandlaren? Gör en felkodsavläsning och se om något dyker upp - dock med en läsare som är specialanpassad för just BMW - annars tar den troligen inte alla felkoder. Ett oljebyte i automatlådan kanske kan hjälpa? Hur långt har bilen gått? Eftersom bilen är modifierad med DPF och EGR (och modifierad i motorstyrningen kan jag väl anta!?), kan det ställa till det en hel del i felsökning och risken är att dessa modifieringar kan vara en del i problemen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
27800mil, kollade med ista, inga felkoder. Läste också på bimmerpost och momentomvandlaren, läste av värderna via ista. Clutch till pressures: Clutch A: 16 mbar Clutch B: -108 mbar Clutch C: -22 mbar Clutch D: -86 mbar Clutch E: 106 mbar Clutch till times: Clutch A: 22 ms Clutch B: 22 ms Clutch C: 16 ms Clutch D: 65 ms Clutch E: 58 ms Lådan har xhp mjukvara och höjer trycket vilket kan resultera att omvandlaren slits fortare? |
|
|
Konstigt att ryckningar kom när jag pendlade (lugnt kört). Känns som att bilen studsar/hoppar fram eller nån drar den bakåt. Svårt att förklara. Ska beställa filter och olja för byte i lådan. Går det att testa momentomvandlaren? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.