|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min BMW började för drygt två veckors tid att bli aningen svårstartad vid enstaka tillfällen. Behövde vid dessa tillfällen trycka på startknappen två gånger för att bilen skulle starta. Detta hände både vid kall- och varmstart. När bilen väl startade så gick den fint. I lördags efter jobbet på vägen hem, stannade jag för att handla. Hade inga problem med starten från jobbet till affären, men när jag skulle hem från affären så lät bilen som skit när jag startade den. Den hostade på tomgången och efter ett par sekunder så tvärdog den. Gjorde flertalet omstarter men hände samma sak varje gång. Höll jag gasen så dog inte bilen, så vågade mig hem (bor 100m bort från affären). Motorolampan började lysa när jag åkte hem och läste felkoder. Får felkoden 0029D0, misfire cylinder 4. Har nu bytt spole samt stift (hade detta liggandes hemma), men felet kvarstår. Är ingen expert på BMW då det är min första BMW bil. Har funderingar på om det kan vara en täppt insprutningsventil, alternativt defekt, som är problemet. Har också hört att det kan vara Vanos selenoiderna som spökar. Vänder mig nu till er på forumet då det garanterat finns folk här som har bra mycket mer erfarenhet/kunskap än vad jag har på dessa bilar. Några förslag på vad ni tror kan vara problemet? Alla tips/förslag är välkomna! Tack på förhand! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.