|
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla bmw fantaster tänkte rådfråga er lite. Det är så att inom ca ett år sommaren 2023 har jag tänkt köpa mej en BMW igen och den modell jag siktat in mej mest på är 330d f31 från 2013 till 2016 ca Och med min budget så brukar miltalet hamna mellan 15000-20.000mil ca Vad brukar vara dåligt vid de miltalen? Och nu när det inte är kamremsbyte då den har kamkedja har den några andra dyrare reparationer som man ska räkna med? Det finns väldigt många som har x-drive när man kollar annonserna på blocket fördelar/nackdelar med x-drive Och vad är era erfarenheter av 330d f30 modellerna? Jag kan även tänka mej ett billigare alternativ en 325d e91 med Manuell växellåda så kom gärna med tips och köpråd även för denna modell Mvh daniel Jag ska i första hand använda bilen till jobb pendling ca 7mil tur o retur mestadels motorväg och även en liten del 80 väg men bilen kommer även användas till annat med så en hållbar daily med lite pulver huven är det jag är ute efter mvh daniel | |
|
Stora dieseln är väl mycket robust, så mest vanliga saker som kan uppstå vid 15-20 kmil. Har du inte särskilt behov av xDrive hade jag skippat. Den verkar gå sönder tillräckligt ofta för att hoppas över. Har heller aldrig sett någon uppdatering eller annan info om att den fungerar bra efter visst årtal eller så. Vid 15-20 kmil kommer också stötdämpare/fjädrar, hjullager. Säkert AC om den inte redan gjorts vid. 325d e91 är trevlig men om man optimerar är växellådan utsatt. Den lilla 6HP19 är inte kassaskåpssäker. |
|
|
Tackar för svaret Matthias jag har väl inte direkt behov av x-drive men tycker det finns väldigt få utan x-drive om man kollar blocket just nu iaf Är det den manuella lådan du menar är klen i 325d ? Mvh daniel |
|
|
Nej, automaten - såg nu att du söker manuell... |
|
|
AA okej Jo skulle jag välja en 325d e91 så är det manuell låda som gäller men väljer jag en 330d f31 så finns de ju endast med automat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.