AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.425

Srs lampa lyser e61 2005

Ed
7
Edsel1959
530iA touring -05
320cab -05
Hej alla, helt plötsligt tändes srs lampan, jag har haft bilen över 2 år och det har aldrig hänt förut. Efter avläsning med icarsoft v2.0 som inte hittar några felkoder på srs och jag kollat sätes matta och batterikablar håller jag på att bli tokig.... om jag rycker optiska delen på styrenheten kommer massor av felkoder så den har kontakt så men om jag rycker kontaktstycken under stolar tex så kommer inga felkoder, finns det någon som kan tala om hur jag ska gå vidare???

Mvh Tony
Hej,

Prova sökfunktionen här uppe [Sök inlägg] och skriv t ex "srs near e60" eller googla.

Här är en av flera trådar på temat:

Länk

Men, förresten, hur vet du att sätesmattan är ok?

/Lennart
Ed
7
Edsel1959
530iA touring -05
320cab -05
Har nog läst allt på forumet omdet här redan🤣🤣 men hittar inget som passar in eller så har jag provat tipsen... det satt redan ett motstånd på sätesmattan. Får inga felkoder när jag rycker kontakter under stolar..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det en BMW-specifik version av felkodsläsaren?

Om inte så klarar den troligen inte mer än motor- och avgasrelaterade felkoder hos din bil...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ed
7
Edsel1959
530iA touring -05
320cab -05
Som det står så är det en icarsoft v2 som klarar det, om jag simulerar ett fel på den optiska delen kommer det felkod.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Ta kontakt med OlaO på detta forum eller hans hemsida. Kan det vara så att airbagen är bortkodad och lampan tänds av annan orsak. Har du fått några felkoder på något annat i bilen t ex ABS systemet.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Återigen: är det BMW-specifika versionen av icarsoft (det finns ett antal versioner av icarsoft v2.0 som är specialanpassade för olika bilmärken!)?

Om inte är det troligt att den inte klarar att läsa ut relevanta BMW-specifika felkoder i detta fallet!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ja simulerar man felkoder och kan då läsa dem så bör man ju ha kontakt. Men jag har haft case där liknande utrustning som iCarsoft missat felkoder på just SRS. Har man lampa så har man felkod. Undantaget om styrenheten är helt rökt förstås, då har man lampa men ingen kontakt. I detta fall ger den ju ifrån sig felkoder så det skulle vara intressant att läsa ut detta med ett riktigt BMW verktyg typ INPA.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.