|
|
|
|---|---|
|
Märkte häromdagen att spolningen funkar uselt. Bara den högra spolningen på rutan funkar och då bara en liten skitstråle. Vänster kommer det inget ur alls. Har funkat fint tidigare. Igensatt filter någonstans eller en motor som håller på att avgå? Någon som har en idé? Kör förvisso bara vid fint väder men den går ju inte igenom besiktning nu så jag måste fixa inom kort. | |
|
Hej, Gissar på pumpen. Den sitter väl på höger sida, så den orkar inte leverera så att det räcker till vänster sida. Inte dyr men kanske bökig att byta? /Lennart |
|
| Kan vara pumpen, det hände på en bekants Z3. Men det händer även att den gamla gummislangen kopplad mellan pump upp till huven blir mjuk av ålder. Då viker den sig. I mitt fall vek den sig under själva vattentanken en liten bit ifrån pumpen. Lösning, ny slang. | |
|
Hittade detta på youtube Verkar ju inte vara så svårt? |
|
|
Det är inte svårt. Men min bekant som bytte pumpmotor sa att det finns två typer, och det är svårt att veta vilken som passar din bil. Den bilfirman som bytte på hans bil tog hem båda typerna. Så mitt förslag är att du lossar tanken som beskrivet, tar ett foto på pumpen så du beställer rätt modell. Och köp nu inte billigaste Kina, de rostar snabbt. Men att du, som i mitt fall även kontrollerar den vid pumpen kraftigt bockade slangen, vilken blivit bockad, alldeles intill pumpen. Då kommer inget vatten igenom. |
|
| Kollade idag och det verkar komma bra med vatten till huven, men det tar stopp under munstyckena. Måste vara brott på slangen mellan huven och skyddet under som är skruvat fast. Får skruva bort skyddet och kolla i helgen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.