|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har sett/läst tusen trådar om luftfjädringen men jag får inte riktigt svar på frågorna. Min bli va i botten på ena sidan 1 dag när jag kom ut. Nästa dag så höll den luften. Kudden är bytt 1 gång innan för 4 år sedan. Kompressorn pumpar upp snabbt när bilen är igång. Jag bara undrar om där är fler grejer än pump och kudde de kan va fel på. backventil? men också konstigt om en backventil fungerar ibland och ibland inte. Jag tror fortfarande att de är kudden som läcker luft, kanske att den just nu hamnat i ett läge som täpper till de små hålen där är så bilen stannar uppe. Någon som kan tänka sig något annat? Mvh Tim | |
|
Låter som om detta hänt en gång, men händer det hela tiden? Annars kan du väl avvakta. Men om bälgar och kompressor fungerar får du titta på ventilpaketet. Jag har länkat till en video som går igenom alla möjliga fel på luftfjädringen, bland annat ventilerna. |
|
|
Mycket bra video tack! Jag gjorde som så att jag öppna ventilpaketet och bytte plats på ventilerna. Tänkte att om felet är där så bör andra sidan sjunka nu istället? MEN de gjorde de inte. kan de vara något elfel i ventilpaketet? Annars så kan de bara vara bälgen tycker jag. Dock så är de bara hälften av gångerna man använt bilen som luften är ur och de gör mig mer förvirrad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.