|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som haft samma problem, med att golmattan på passagerarsida är blöt. Vad jag kan se så blir det inte något vatten under bilen när jag kört med AC på ? Tror att det kan något att göra med det. Har någon varit ut för samma sak? Ulf | |
|
Det låter rimligt att det finns ett samband. Det är nog bara att börja studera sprängskisser och riva lite för att se vad som felar. // Magnus |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Kolla så dräneringen inte är igensatt i nederkant av framrutan. Dräneringen till AC:n brukar vara en slang under bilen, borde inte kunna komma in i kupén. AC:n används inte direkt den här årstiden vilket kan förklara varför det inte är någon pöl under bilen. |
|
Det är garanterat dräneringen som är igensatt! Borde faktiskt vara en servicepunkt, att blåsa rent dessa. Hade exakt samma på min e65 för många år sedan. Det finns nån "burk" där som fylls på med vatten och framför allt när det regnar lite mer så rinner det inte undan som det ska utan svämmar över och in i kupén genom den genomföring som finns i torpedväggen. När jag renasade "burken" så var det snudd på jord där. Samlas en sån massa skit där med tiden, löv, pollen, björkfnas, allt möjligt och dräneringsslangen kan inte ta hand om detta utan det sätts igen. Men inte helt, därav att man oftast bara märker det när det regnar mycket. Eg ska bilarna varken användas eller stå ute...... :-) Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.