|
|
|
|---|---|
|
Hej Fick precis detta meddelande begränsad drivlina och att jag skulle kontakta BMW så jag kollade felmeddelande. 3 errors 244800: Info - Particle filter system: Limited remaining travel distance of the particle filter available 244900: Particle filter system: Maximum travel distance of the particle filter exceeded 242600: Glow plug cylinder 2, control: glow plug resistance out of specification Även när jag raderade dem så kommer det tillbaka efter omstart. Bilen har gått ca 25000 mil. | |
| Det står ju svart på vitt vad som är fel. | |
|
Okej jag tänker att du menar partikelfiltret, har nu kört en regenerering men felet kvarstår. Är det en mekanisk som är nästa steg ? Eller menar du att det är så enkelt så att det är glödstiftet som ger detta felmeddelande. |
|
|
Vissa BMW har en begränsning inlagd i systemet som då anser att DPF är förbrukat vid 25000 mil, oavsett hur fullt det är... (idiotsystem men så illa är det!) Det man då kan göra är att lura systemet genom att ange att DPF är bytt även om man låter det gamla sitta kvar. Glödstiftet bör du byta oavsett, då det påverkar både förbrukning och avgaser/partiklar, eftersom moderna dieslar använder glödstiften även när motorn är varm under vissa premisser. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Då är jag med, solklart, tack 😃 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.