AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.579

Köpråd bil

ha
43
hasse29
MB AMG S63 -07
Är en flitig läsare här på forumet, även om jag inte är en flitig skribent. Det är nog lite mer än 10 år sedan min senaste inlägg. Äger idag en AMG S63 som jag är mycket nöjd med. Men sitter nu och sneglar på en vinterbil. Vill ha en lite roligare bil, gärna en SUV eller liknande, men inget krav. Här är några jag spanat in och vill ha lite synpunkter på.

Länk
XC90: Inte den roligaste bilen, men rymligt, och troligen lättfixad för en nöt som mig. Ganska välutrustad för ett bra pris.

Länk
XC90 igen. Samma skäl som ovan, men kanske ännu "snyggare".

Länk
Mercedes R350. Kan inget om bilen, men ser hyfsat bra och kul ut. Många knappar att leka med.

Länk
C350 TDI. Som ovan, kan inget om modellen, men lite nyare hyfsat utrustad.

Länk
BMW X5. Inte den stora motorn, men hyfsat utrustad.

Länk
X5 som ovan, men lite finare skick kanske.

Länk
545 touring, lite roligare motor.

Länk
X5 med lite större motor.

Länk
760. Ingen kombi ens, men jag gillar utrustningen på den i kombination med V12.

Det är några bilar jag har tittat på. Kom gärna med er insikt och era synpunkter på de olika bilarna. Jag är medveten om att det är ett BMW-forum, men ha gärna lite objektivitet gällande de andra märkena ;).
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
XC90 T6 är den billigaste XC90 för att den är så mycket sämre än de andra motoralternativen. Det är den 4-vxl automatlådan från GM som är problemet. Alla andra motoralternativ har 5-vxl som inte går sönder.

R350 - har du tänkt att sälja bilen igen sedan? I så fall låt bli.

545an har felmeddelande i checkkontrollen (utropstecknet), värt att fråga vad det är

760in känns ju spännande, du verkar inte tänka så förnuftigt vilket är härligt :)
ha
43
hasse29
MB AMG S63 -07
Jo, jag har hört om växellådorna. Men tänkte att de borde blivit åtgärdade nu.

R350: Nej, tänkte behålla bilen. AMG på sommaren, bil 2 alla andra tider. Typ.

545: Bra du upptäckte det, det missade jag.

Nah, har pengar att spendera och älskar att köra bil. 760 är egentligen helt off, men den hade mycket kul utrustning, så är lite småsugen.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ska du välja första generationen X5 tycker jag du ska ta en med V8! Finns många exemplar och det känns onödigt att missa den detaljen som är ack så viktig.

Det varierar lite i pris på dina exempel. Vad är budgeten?
ha
43
hasse29
MB AMG S63 -07
Jag hade tänkt en kombi/SUV, ev annan lite roligare bil, för under 100k. Är det något väldigt speciellt kan jag gå över. Riktmärke är att jag vid sökning på blocket har 240+ hk. VAG går bort då de råkar ut för allehanda mystiska dyra fel.
Jag har haft en XC90, men en senare årsmodell (2013). Skulle jag välja en sån skulle jag försökt hitta en så ”ny” som möjligt. Kvalitetsmässigt var modellen ett sorgebarn, men bilen förbättrades och förfinades in i det sista. Modellen är dock inte alls kul att köra. Den är stor, tung och klumpig. Men otroligt rymlig och bekväm. Den såldes ju under ett par år med V8, en sån kanske kan vara något om det är bensin som gäller? Bilen drar ändå kopiösa mängder bränsle.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.