|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bekant som har en E39 2002 som lampan för antispinn och ABS lyser på ibland Jag har kollat med scanner och det finns felkod på på bla trycksensor Han skickade in enheten för renovering,men felet kvarstår Det verkar svårt att få tag i begagnat,och enligt honom är det fel på ABS styrdonet som inte går att laga Tacksam för synpunkter hur jag går vidare | |
|
Hej, Använd sökfunktionen [Sök inlägg] högst upp här. Skriv t ex "ABS-enhet" eller något annat du kommer på. Forumet vimlar av trådar på detta tema. Ett exempel: Länk /Lennart |
|
|
Få tag i ett beggat, det går om man letar lite. Har haft detta på tre e39:or själv. Sen kodar du in det med NCS expert som ingår i ett Inpa kit. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack lenwib och olaO Jag ska kolla lite,dels på Bildelsbasen och vad jag har liggande i garaget / Thomas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enklare att skicka på rep då är det plug and play när du får tillbaka modulen. Bilen går att använda om man plastar in hydralenheten dock ingen hastighetsmätare etc. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag skickade också min till reparation i Tyskland. Fick den tillbaka, plug & Play plus ett värmesköld i rostfri plåt för att skydda mot värmestrålning från motorn. Sök på företag i Tyskland, kommer inte ihåg vilket jag skickade ABS delen till. |
|
|
Jag har nu köpt bilen av min kompis,och det första jag gjorde var att skicka styrenheten för renovering ( AC-TRONICS ) Jag fick den tillbaka i torsdags,och nu gick det att radera felminnet och allt var bra efter en snabb provkörning! Idag när jag tog bilen till jobbet,kom varningslamporna tillbaks,och till skillnad mot innan renoveringen av styrdonet går det att släcka felkoden (som är annan än tidigare) , men den kommer tillbaka efter körning efter ett tag Förut var felkoden: 51 Trycksensor,linje Nuvarande felkod : 72 Trycksensor, nollavvikelse Vet att min kompis började med att byta trycksensorn som sitter på själva enheten, men det hjälpte inte! Kan det vara så att jag måste koda in eller omprogrammera styrdonet? |
|
|
Vill bara göra en uppdatering av problemet med lysande ABS och antispinnlampa! Efter luftning av bromsar med diagnostester inkopplad för att aktivera ABS-pumpen fungerar allt perfekt! Jag pratade med tidigare ägare,och han berätta att han bytt bromsvätska efter byte av bromsrör och trycksensor,men inte luftat enligt anvisningarna från BMW Nu fungerar allt perfekt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bra att du påpekar detta med att lufta rätt när bromssystem varit öppnat. Går ju åt Ett diagnosprogram, en tryckklocka som fyller på bromsvätska en gubbe i bilen som kör dator och sköter pedalen och en gubbe som springer runt och luftar vid hjulen efter anvisningarna som ges från datorn. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.


