AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
945

525tds -93 går jätte dåligt hugger och hackar

Ca
6
Casper97
525tds -93
Har en 525tds automat från 93 som börjat spöka för mig
Allt började med att lådan kunde hugga till och gick i något safe läge så låste sig på 4 växeln så man fick starta om bilen för att saker och ting skulle fungera igen
Och nu håller motorn på att jävlas den kan liksom ”baktända” och gå lite på häng gas när man varvar över 3k varv och i samband när detta händer så kommer de svarta rök puffar och insprutnings lampan tänder sig ibland kan hängas hålla i hur länge som helst och ibland släpper det, och när detta händer låter de nästan som att den inte går på alla cylindrar. Men kör man jätte lugnt och nästan inte rör gaspedalen går allt hur fint som helt är nästan som att när den börjar få ladd tryck och det går tungt för den så blir den såhär konstigt. Ska tilläggas att varvräknaren lever ett eget liv när detta händer
Har bytt följande
Dieselfusket
Och givaren som sitter under startmotorn
Utan någon bättring
Någon som vart med om samma problem??
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du har glapp någonstans på sladden till varräknaren..länge sen jag hade TDS men har för mig det var så hade samma en gång och då var det kontakten som det var fel på under startmotorn.
Ca
6
Casper97
525tds -93
Verkade inte va de heller hade bilen igång och slet i kabeln men vart ingen skillnad för bilen för direkt om man kissar på kontakten och nu går de inte till 2500 varv längre innan den börjar hacka o leva fan
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jo men försök om du kan titta på sladden..på min hade det blivit nöthål på höljet det blev kortis ibland..
Ca
6
Casper97
525tds -93
Okey får kolla närmare, men provade också att ta bort returslangarna på spridarna när bilen va igång men kommer ingen diesel där ur heller borde de inte komma lite diesel därifrån iallafall?
Ca
6
Casper97
525tds -93
Fann felet start kransen va skrot så converten va mer eller mindre lös så de slog väl ut givaren på något vis men bytte olja och filter i lådan och krans så nu verkar de funka som nytt :)
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ok, givaren kände inte av rätt läge då, då var felet ändå i samma ända som jag sa först. fast jag gissade sladden *S*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.