|
|
|
|---|---|
|
Hur gör ni företagare vad avser den numera kraftigt reducerade ramavtalsrabatten som avtalet mellan Företagarna och BMW ger idag? Jag ser personligen ingen större mening att fortsätta medlemsskapet i Företagarna (som jag till största del, varit medlem pga BMW-avtalet). Idag är det ju i princip samma rabatt med avtalet från BMW Club Schweden, som jag förstår det. Tänker på I-bilarna eftersom jag med nästan 100% sannolikhet inte kommer att köpa en ny fossilbil mera. Hur tänker ni andra? /Anders | |
| Utan att vara specifik kring just det avtalet så ser jag i allmänhet på marknaden att ramavtal och överhuvudtaget rabattjakten kommer minska väldigt mycket framöver. Det finns egentligen inga vinnare på nuvarande situation. När återförsäljare reduceras till agenter (vet inte om BMW gått över, men de kommer garanterat göra det) och inte får sätta priser själva så kommer dribblandet med priser att minska radikalt. | |
|
Exakt så ser jag det också på sikt Löwet. Folk (och företag) vänjer sig mer och mer att handla Tesla och Polestar som är föregångare där (även om det inte är något jag förordar). Men återförsäljarna blir redan färre och de som finns kvar bara större och på sikt agenter. BMW lär börja med agenter om några år också. Minns dock inte när, så även Audi. Men hursomhelst då känns kr 5.300 för Företagarna avtalet bortkastat då det inte är något annat som jag värderar där. /Anders |
|
|
Jag lade ner Företagarna av samma anledning redan för flera år sedan. LRF samköp gav 1% mera rabatt än Företagarnas avtal redan 2017-2018 på förbränningsmotorbilar och var för mig helt gratis att utnyttja Länk Hur det ser ut med elbilar från BMW med LRF respektive Företagarna vet jag inte BMW CS #5139 |
|
|
Kan du köpa bilen som juridisk person med BMW CS ramavtal? Tidigare har det varit svårt att få den att funka ihop med paketutrustningar. Rabatten går bara på listpriset och utrustning man väljer separat. Iofs var detta för några år sedan men ramavtal ”brukar” sällan kunna utnyttjas ihop med kampanjer och liknande så frågan är hur stort mervärdet egentligen är i slutändan. Det gäller väl som alltid att kolla och jämföra vad som blir bäst. Och det är väl precis det som ÅF vill släta ut. Särskilt nu när det råder bilbrist där efterfrågan är högre än tillgången. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.