|
|
|
|---|---|
|
Tjenis är man helt förvisad till olika grupper på fejsan i detta läget eller? Blocket verkar tvärdött nu för tiden, antar det är ganska svårt att hitta schyssta objekt enbart i Sverige men villig att betala rätt bra för en vettig kärra och inte intresserad av att importera. Tänker i första hand på: E38 E39 540is enbart E34 540is enbart | |
|
Jag tror inte det är så enkelt.Jag antar att du vill ha en snygg originalbil utan modifieringar? Det lilla jag har sett av olika BMW på FB är att många visst är fina men innehåller mer eller mindre osmakliga modifieringar som kan bli dyra att återställa. Sen så folk håller helt enkelt i sina originalbilar och det blir färre och färre fina kvar. En hel del har exporterats vet jag, beroende på att det finns för många fina bilar i Sverige och svenskarna är för snåla och vill inte betala för dom vad de är värda så då sticker de till, Norge, Finland, Holland och Tyskland främst. Tittar man på mobile.de så ser man marknadsmässiga priser även om en del ligger osålda väldigt länge så kanske just de ligger i överkant av marknadspris. Jag vet själv att de fina bilar som omsätts så är det blir som byter ägare med varandra som känner varandra genom medlemskap i BMW Club Schweden. Nu ska jag inte sälja tillsvidare men skulle jag minska på bilinnehvet vore en annan medlem det enda rätta som dels tar hand om den vidare och brukar även betala vettigt pris för bilar. Så Mobile är nog det säkraste för det börjar bli dammsuget häruppe om man vill ha en riktigt fin bil. Såklart finns undantag. Länk har alltid ett gäng fina entusiastBMWs till salu. Mvh Asken |
|
|
@Asken - håller med….en hel del bilar försvinner även till USA, från Sverige men även Tyskland, Holland osv. många (och inte alltid de bästa), på ren spekulation (E9or, E30 M3, E34 M5/M5touring) eftersom det betalas STORA $$$ belopp för dessa bilar ,over there’, samtidigt som deras kunskaper om bilarna är många gånger ,så där’….. |
|
| Kolla Jarls i Helsingborg. De har fina bilar i originalskick och även Alpina. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.