|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är helt nollad vad gäller tekniskt/el i bilen så behöver lite hjälp. Jag har den tråkiga skärmen med ett stort plasthölje runt i min 1-serie 2016. Ser ut att vara från 2005... Skulle vilja byta till 6.5" med navi eller 8.8" med navi. Det finns en hel del på ebay till enligt mig vettiga priser. Vad krävs för att byta? Antar att man måste byta kablage, hårdvara också? Kan man sedan koda själv? Vilka delar behöver jag exakt? Tack på förhand Mvh | |
fl 16 F10 530d xDrive Msport 2016
--------------------------- E81 120d Msport 2007 E87 120i 2006 |
Hej, har gjort en del såna eftermonteringar. Det billigare alternativet är NBT. Då behöver du en nbt huvudenhet, ny skärm, iDrive kontrollern, gps antenn och lite kablar. Kalaset går på ca 10.000 kronor. Skulle du däremot vilja "steppa upp" lite så är det NBT EVO som gäller. Stödjer Apple CarPlay, touch skärm på 8.8 ", mycket modernare utseende mm. Det går på ca 18.000. Förutom det som jag precis nämnde för NBT så behöver du byta ut här telekommunikationsboxen, om du skulle vilja ha kvar internettjänster alltså plats på bilen, nyheter, väder, SOS samtal mm. Driver ett företag med retrofit/optimering och finns i Lidköping :) |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Om du kan tänka dig att vara utan navi och endast byta till större skärm så är det fullt möjligt. Ny skärm plus lite kodning. Landar på ca 4000 för en 8.8" skärm. Då behåller du din huvudenhet som förmodligen är entrynav. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.