|
|
|
|---|---|
|
Hej, Skulle starta bilen idag och märkte direkt att det var något fel och kände även igen det. Hade nämligen liknande fel några år sedan och då kom det ner till att det var just tändspole i cylinder 5 som var trasig. Med motorn igång testade jag att dra ut en tändspole i taget och hittade till slut att cylinder 5 (igen) inte gjorde någon skillnad. Flyttade sedan om 1an och 5an för att försöka utesluta att det var spolen det var fel på vilket visade att spolen är död. Nu vet jag inte om jag borde byta alla 6? Är inte jättesugen på det då bilen ska i graven snart (det har jag visserligen sagt i många år :)). Vad rekommenderar ni att jag ska göra och vilken/vilka ska jag köpa och från vart får jag dem billigt? Den som satt i cylinder 5 är en Bremi 20360. Kollade dock inte dem andra men tyckte inte att de såg likadana ut. Tack på förhand. //S | |
|
Köp två spolar och byt den som felar - den andra nya spolen lägger du i bagaget och använder när nästa spole ger upp....de är lite av förbrukningsvara. NGK brukar göra bra spolar - kolla hos trodo.se eller liknande näthandlare så brukar det inte bli så blodigt dyrt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Super, stort tack Johan! Beställde ett par NGK från trodo. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.