|
|
|
|---|---|
|
Igår blev jag påkörd bakifrån i ganska låg hastighet så inga personskador. Kofångaren i plast repig och lite bucklig, en liten bula och repa på bakluckan. Det som oroar mig är att direkt efter krocken så skulle jag starta bilen och köra åt sidan, vi stod mitt i en korsning i stockholm. det var väldigt svårt att få igång bilen, den klagade på drivlina, ville jag skulle kontakta bärgare, till slut startade den och jag kunde köra åt sidan. Vi stod och skrev papper en stund och sedan när jag körde iväg fanns inga larm och bilen gick som den skulle. jag kunde inte märka några konstigheter alls under färden hem. jag fick larm i telefonappen (Din BMW behöver din Uppmärksamet omedelbart vi rekomenderar att ringa väassistans. Analys av varningsmeddelanden krävs. Begränsad drivlina) detta kom 2 gånger, troligen när jag försökte starta bilen. Jag fick även ett mail med samma larm. efter dessa larm så finns inga larm i bilen eller i appen utan det var bara just när det hände. Jag har pratat med vägassistans, 3 olika verkstäder. Ingen verkar veta om jag kan fortsätta köra, en verkstad väntar på att en tekniker skall bli ledig så jag hoppas få svar under dagen. Vad säger ni? kan jag fortsätta köra? | |
|
Av bara det du beskriver så bode ju kofångaren och deformationszonen bak ha tagit smällen, men så kommer ju det det "men:et", man vet aldrig hur smällen har tagit... Felmeddelandet låter bekant, har fått likande när jag bara startar min Mini (felmeddelandet kommer i displayen ej via appen), växellådan ville bara gå i N eller? Och efter ett tag så startar den (precis som att motor och växellåda hamnar i "osync")". Har du fått svar? Förhoppningstid så får du tid snabbt på verkstad. /P-O |
|
|
Hej igen. Nu har jag fått svar, teknikern trodde inte att det skulle vara någon fara att köra så länge inga varningslampor lyser nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.