|
|
|
|---|---|
| Vad är en normal livslängd på de sensorer som sitter på fälgarna och mäter lufttryck och temperatur i däcken? | |
| Ungefär 5år sägs det att batteriet i sensorn klarar. Dock verkar det finnas ”intelligens” i sensorerna så att de går ner i viloläge om däcket inte har rullat på ett tag. Jag har sensorer i mina vinterhjul som är drygt 7år och de funkar än. | |
| Ok, tack för svar. Mina har klarat ca 5 år nu, får hoppas att dom klarar några år till då | |
| GM (SAABs) TPMS-sensorer klarar 15+ år. | |
|
Jag har än så länge inte behövt byta batteri i någon av givarna trots att bilen snart är 11 år. Men den har bara gått ca 6500 mil. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
| Waterlily om din bil är 11 har du inga TPMS | |
|
Jo, jag har TPMS, som visar både lufttryck och temperatur, i både sommar som vinterfälg och har ännu inte behövt byta batteri. Troligen p g a att hjulen har rullat så lite. Bilen har bara gått ca 6500 mil. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
För att förtydliga: Jag valde till TPMS då jag beställde bilen. Det var tillval. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
Ca 8 år och 5500/3000 mil på s/v hjul, inga problem än. Frågan är om det är tiden eller milen som begränsar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.