|
|
|
|---|---|
|
Blev helt fascinerad av dessa bilder på Z9 Länk. Kan någon berätta mer om denna bil? Ser ut som Chris Bangle design men faaaannn vad jag gillar den! Lite retro look som svagt påminner om E26 men med klar släktskap mend Z4. Tror att jag har sett en liten bild på den i Wallpaper i våras oxå... | |
|
Tjena... vet att de finns lite info på www.supercars.net Har legat där länge så informationen stämmer väl inte så jättebra kanske. Om den överhuvudtaget kommer att tillverkas?! mvh larsson |
|
|
dlarsson: Jo, den kommer att tillverkas, men jag tror att den kommer heta 6 serien. Läste om den i Auto Motor & Sport för ett par mån sedan. (den är i alla fall väldigt lik bolden i länken ovan...) En 2+2 coupé med blandning av 5 & 7 serie komponenter, chassiet är till stor del aluminium och den har något som heter Dynamic Drive (krängningsdämpning) som standard. Motorer, 4.4 liters V8 på 333 hk, samt en sexa senare, priset börjar på 80.000 Euro. /Klas |
|
|
ah okej.. på supercars (som la ut infon 99) så står det att de är en turboladdad diesel V8. Meh håller med dig om att de lätt skulle kunna vara nya 6-serien! Annars skulle väl även nya 6-serien få samma motor som nya M5an! mvh larsson |
|
| Man kan ju bara hoppas att nya 6an ser ut så. Som den ser ut nu tycker jag inte att den gör någon glad. För tam! Men spionbilder kan ju vara missvisande. | |
|
Jag är fascinerad av dem måsvingeliknande dörrar! På www.supercars såg jag att det fanns även Z9 cab concept. Men den ser ju mest ut som Z4... 245hk är dock lite i underkant för en så skön bil...den ska konkurera med Ferrari och Masserrati av utseendet att döma så dem måste ha mer krut under huven än så... |
|
| Men skärp er nu va... Z9 är en avdankad gammal konceptbil från detroitsalongen -99. 245hk dieselsnurra tagen direkt från 740d. Med en design(?) från den tiden då bangle var på sitt mest förvirrade humör. Den har liknats vid både överjästa deghögar och gravida flodhästar och någon på ams(s) tyckte att det såg ut som en skiss som ett småbarn, som ej ännu fått någon koll på proportioner, kladdat ihop. Bilen har inte ett skit gemensamt med den 6-serie som börjar säljas sent nästa år. Kanske hade den haft det om det inte varit så att BMW fick lägga om sin designlinje ganska drastiskt för drygt ett år sedan på grund av att alla blev akut illamående av alla konceptbilar. BMW X-coupe skulle ju ex. bli väldigt lik BMW Z4. Drastiska ändringar gjorde dock att Z4:ans utseende kunde räddas och man ser inte många spår av X-Coupen. Samma sak gäller Z9 och dess kommande (o)likhet med nya 6-serien. | |
|
Z9 ... Länk Och här... BMW z9 cab Länk Skum och djärv design! Precis som med nya 7serien och Z4 (och även kommande 5-serien). Inte gamla sportiga äkta bmwlooken där inte :( Finns många andra snygga prototypbilar på www.hiddencar.com under Wallpapers. Med vänliga hälsningar Daniel ///BMWPOWER to the people ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.