AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
748

F01 strömlös, larmar när jag sätter på laddning

Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Hej,

någon som har tips på hur man kommer runt larmet när bilen blivit strömlös?
Gäller en 730 F01

Något har gjort så att bilen blivit helt strömlös. Tog mig in i bilen med nyckeln för att sätta batteriet på laddning, men när jag ansluter laddaren så drar backupsirenen baktill igång och tjuter typ var 5min. Så nu kan jag inte ladda utan att ha en tjutande bil.......

Tips?

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan du inte rycka säkringen till larmet när du laddar?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Det går inte bara att larma av efter att du kopplat in laddaren någon minut?

// Magnus

Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Hej,

tipset var bra. Konstigt vara bara att när jag i morse skulle testa
så hade jag åter kraft kvar i batteriet att jag kunde låsa upp (och där med larma av) bilen med fjärrkontrollen. Hur detta gått till från ett helt stendött batteri kan jag inte förklara...... Bilen har i vart fall stått med C-tek laddaren hela dagen och den indikerar fulladdat batteri så fortsättning följer. Misstänker att batteriet oavsett har gjort sitt så det får jag byta ut.

Som svar på frågan så nej, inget hände med backup-sirenen (som ju har ett eget batteri) hur mycket jag än larmade av på fjärren. Så händer det igen är jag lika handfallen igen till problemet, men då återstår nog förslaget om att försöka hitta säkringen till larmet.
Funktionen kan jag ju förstå för att det skall försvåra för en tjuv som försöker tysta larmet bara genom att kapa strömmen.

Orsaken till det dränerade batteriet är dock tyvärr oklart, men jag misstänker comfort access'en då jag tidigare i veckan hade problem att låsa och låsa upp från förardörren (fungerade bra från bakdörren och via nyckel).
Ska seom jag kan få ut något felkod som hintar något.

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Då har du alltså inte provat att larma av med "nyckeln" mot NFC-sensorn på rattstången? Men jag vet inte om det hade hjälpt, för nomal instruktion att stänga av larmet och starta om man öppnar med mekaniska nyckeln, är att hålla nyckeln vid sensorn och starta bilen inom 10 sekunder. (Och du kunde ju inte starta ..)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.