|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om stora färddatorn i 850 sitter i någon annan modell? Flera av ljusdioderna har lagt av på min, så jag skulle behöva en ny display. Datorn är inget fel på, men det är alltså svårt att läsa när flera bokstäver bara blir "halva". Nån som har en begagnad så skrik till! Jerker | |
|
detta är ett vanligt problem.. nästan alla har det så.. spreciellt i sina e36or vad jag hört. kasst av bmw e det.. ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Tja. Det sitter glödlampor på baksidan av f.datorn, dessa brukar paja, kolla detta först. Ta ut hela f. så sitter där 4 glödisar. /// Ett halvårs abstinens... |
|
| Men då blir väl inte bokstäver "halva" utan det blir väl bara svagare ljus på vissa partier, eller??? | |
X. |
frisen: Helt rätt. Missformade bokstäver beror på glapp mellan flatkabeln som går mellan displayelementet och kretskortet. Dessa "färddatorer" är det sämsta SKIT jag någonsin stött på, tror jag. Vilken öststat som helst med lite självaktning skulle vägra att montera eländet i sina statligt tillverkade gråa snikfordon. Skamligt. |
|
Jag har ett par bokstäver som är missformade lol, vad kan det kosta att få detta fixat då? nån som vet? - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Jag har ett sådant "skit" och det fungerar perfekt. Aldrig haft problem med den. Polarns fungerar perfekt den också... jerker prova att röra vid kabeln lite lätt eller så kan du trycka datorn utåt (också lite lätt..). Läste detta för länge sedan på ett engelskt forum BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.