|
|
|
|---|---|
|
Tja! hur svårt och dyrt är det att byta inredning på en 3-serie coupé?? Tex en bil med grå inredning har ju svart "instrumentkonsoll" där mätarna, radio, ac, växelspak m.m sitter medans resten är grått, dörrsidor, hanskfack etc. Inte sådär jättejätte fint enligt mig, inte för att det är fult heller men helsvart är mycke snyggare! Det jag undrar över är hur snyggt/fult blir det om man byter bara hela intstrumentbrädan, dörrsidor, bakre "dörrsidorna", hatthyllan men inte tak och golvtyget??? Ber om ursäkt för den bedrövliga förklarningen.. hörs da! | |
|
Skall du byta ut instrumentbrädan blir det extremt mycket jobb! Byte av sidopaneler, dörrsidor, stolar och sits samt hatthylla är "relativt enkelt". Du får nog räkna med ett par timmars jobb. Tänk bara på att airbag och bältesträckare kan utlösa om du inte har kopplat loss batteriet och låtit bilen stå en stund innan du börjar skruva med inredningen och stolarna (jag har fått en uppgift om minst 30min, men jag tar INGET ansvar för om du får en airbag utlöst i nyllet!)! Mvh |
|
|
De skulle du tänkt på innan du köpte din bil ju med färgen!;-) |
|
|
Zlaatan: Pratar vi om E36 eller E46? Mvh / Malte |
|
|
På E36 hur sitter "tyget" fast på dörrsidorna? Jag har funderat på att låta klä om dom. Jag har sport stolar men kanten på dynan på förar stolen har det gått hål i, finns det nytt tyg att köpa tro? Mvh Peter |
|
|
Har för mig att man kan köpa BMW inredningstyg men det är inte billigt ! en stol kostar tror jag 2000:- det var så för en kompis som klädde om en stol på sin E28 (M535i) ---------------------------------------------- Länk |
|
|
Glöm den frågan. Har köpt en 320 coupé med helsvart inredning!!! TJOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!! |
|
jeppe_L |
en sak jag undrar över e ju, hur får man ut innertaket genom dörren?????(baar undrar) 18 åring med BMW:) önskas köpa bakaxel till 318i ,en 91a!! |
|
Genom dörren.. , vad jag vet så 'nda sättet att få ut innertaket genom dörren är att kapa det i mindrebitar :) genom framrutan eller bakrutan är det den ska, helst fram rutan. Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.