|
|
|
|---|---|
|
Hanen gär plötsligt inte in i honan på baksätet. det är rent och prydligt och vi har inte lastat något som kunnat komma in i dosan med den roda knappen. Hanen är inte böjd och går fint in i dosan på andra sidan. Om passageraren sitter och trycker hanen in i honan när han sitter så piper det inte i min panel, men man kan inte släppa. Jag har belyst med ficklampa, ser ingen skada. Vad jag förstår så är dosan med den röda knappen förseglad så det går inte att skruva isär den. Dessutom sitter dosan insänkt i dynan så det kan inte undersökas så bra. Två frågor: 1) Kan man lyfta dynan i baksätet för att se bättre? sitter den bara med klämmor? 2) Har ni några toda tips? Har någon upplevt detta? | |
|
3) Om det inte är självförvållat, dvs skräp som ramlat ned i bälteslåset eller att någon vart våldsam, lämna in på valfri märkesverkstad eftersom den borde ha nybilsgaranti. MVH Christofer |
|
|
Är det rätt "hona"? Mittbältet har annat utförande så det går inte att sätta något av sidobältena i det låset - "hanen" går in i låset men låser inte. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
@crille82 Det ser rent och fint i baksätet, det är omöjligt att se om det trillat något i det jag kan säga är att 'stoppet' känns 'mjukt' eller 'elastiskt' när man stoppar in hanen, dvs inte som om en sten har trillat i utan snarare som om en liten gummiboll hade trillat i. Ringde Förenade Bil och de säger att 'honan' den med den röda knappen är förseglad och inte går att skruva isär så förstår inte hur man ska kunna se om något trillat i. Har checkat med stark ficklampa och man ser ingenting. Ska prova med tryckluft som sista utväg. Har bokat en tid hos Förenade Bil. |
|
|
@Johan B Det är helt riktigt men jag provar på rätt ställe dvs 'dosan' som tillhör det bältet. Samma hane går fint i 'dosan' på andra sidan. Jag ska se om jag kan pilla loss dynan på baksätet så jag bättre kan undersöka vad som blockerar. Enligt Förenade Bil ska den sitta fast med klämmor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.