|
|
|
|---|---|
| Hur får man hastighetsskyltar att synas i headup-display? | |
| I min bil så får man det. | |
| Men, med det sagt så är det inte alltid så. Du behöver kolla just den modell du tänkt köpa och om den ger den informationen. I min krävdes tillägget speed limit info. | |
| Hur får man speed limit info då? Är det någon kodning som måste göras? | |
|
Det är dels en kamera (oklart om den följer med paket speed limit info eller redan finns där för ex nödbroms) men framförallt en flagga i sw som ställs om till enable. Sen använder den även kartdata när skyltavläsning inte är möjlig. Jag märker att det ibland går på skyltar och ibland karta. Har du en G2x med hud? |
|
|
Vet inte riktigt vad g2x är, köpte bilen fredags och det är en 330.i 2019. Har en knapp för kollisionsvarnare eller vad det heter men jag får inte upp någon varning tycker jag.. Har kanske ställt in något fel.. |
|
| Ser du en hastighetsskylt i huvudinstrumentet? | |
| Nej det gör jag inte... | |
| Kolla om du har tillägget speed limit info. Om inte så kan du också kolla i BMW shoppen om tillvalet finns i efterhand. | |
| Var kollar man om jag har speed limit info, och vilken bmw shop ska man kolla i? | |
|
Du hitta BMW store bl a i appen My BMW. Den appen kopplar du mot din bil. BMWCS #8925 |
|
| Tack så mycket, ska kolla när jag kommer hem.. | |
|
Vet inte hur det var 2019, men Speed Limit Info listas inte som ett separat tillval i min 2021. Det ingår i tillvalet "Aktiv fartpilot med Stop&Go" (och kanske i andra tillval också). Se om du kan hitta något iIdrive under: 1. "CAR" 2. "Inställningar" 3. "Förarhjälp" 4. Eventuellt "Körning" 5. "Hastighetsguide" 6. "Hastighetsbegränsningar" 7. "Visa aktuell begränsning" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.