|
|
|
|---|---|
|
Hej, som titeln säger: hur sannolikt är det en bra ide, och tvärtom, det kommer bli en massa underhåll. Ett par Touring bilar jag kikar på (E61) har gått ca 21k mil, 40-50 tkr, Fyrhjuldrift, automat. År 2005/2006. Vore intressant att höra råd kring detta. mvh! | |
| Fina bilar helt klart, rätt motor också. Min syn är att alla 15 år gamla BMW bilar behöver täta underhållsinsatser. Jag fixar bilarna själv och då är det oftast inga problem, men skulle jag vara beroende av andra att fixa skulle jag köpa en nyare bil. | |
|
Tack för svar, ja, det är den slutsatsen jag landat i nu också: De är fina i grunden, men det kan uppstå saker och iom det är dessa bilar mer lämpliga för den som kan fixa saker själv som eventuellt uppstår. |
|
| Klart det blir underhåll men det kommer i perioder. Min bror hade en 530 -04 ett tag och den gick helt problemfritt i 2 år och sen rasade en massa saker år 3. Sen sålde han den pga tjänstebil istället men hade han behållit den hade den säkert varit problemfri några år till där efter. Så har man otur prickar man det där året när allt går sönder... | |
|
Fördelen med en så gammal bil är också att mycket kan vara bytt och uppfräschat redan. Nästan sämre affär att köpa en 9-10 år gammal där allt är kvar från fabrik och sjunger på sista versen. E61an ja köpte hade nya delar och däck mm. till ett värde av det jag betala för den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.