|
|
|
|---|---|
|
Halloj, Var iväg på långresa med min f11 vilket var trevligt. Men, irriterades över att det dyker upp ett glapp i styrningen när jag kört en stund. Antingen beroende på att nånting hinner bli varmt o glapp uppstår, eller helt enkelt att vibrationer gör att nån bussning glappar upp. Tänkte nån p-ända dålig först men borde inte glappet vara konstant då..? Hade bilen på verkstad precis innan avfärd och bad de då kolla upp just framvagn då jag tyckte den känts väldigt spårig på sistone. Allt befanns se ok ut o spårigheten härleddes till slitna däck som byttes och allt kändes bättre direkt efter men som sagt, när man kört lite längre började spårningen igen (dock mindre). Första milen på dagen känns det ok, sen kommer glapp. Finns det nån hardyskiva på rattstången som kan glappa upp..? Kör man rakt fram känns glappet symmetriskt runt mittläget vilket väl borde betyda att glappet inte ligger ute i en p-ände..? Tacksam för tips! ( bilen har bakaxelstyrning och, tror jag, aktiv styrning) | |
|
Hört från verkstad att de inte har samma möjligheter som besiktningstatoner att upptäcka glapp i upphängning. Kanske en styrled? Om bilen sliter däcken snett borde det väll vara nått som börjar glappa? Var alla däck snedslitna? Mvh Henke |
|
| Såg nu att dina däck bara va utslitna. Sorry | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.