|
|
|
|---|---|
| Hej hej! Ska ut på lite bilsemester i Europa i sommar men måste få ordning på detta problem. Keyless slutat fungera och knäpper i dörrhandtaget på förardörren när man är nära med nyckeln. Svårt att få kontakt med nyckeln vid start. Fungerar bättre och håller ett kort tag med nytt batteri i fjärrkontrollen sedan återgår de till att bli samma problem igen. Upplever att detta problem startade efter att man tvättar bilen under vintertid. Någon som har tips på vad jag behöver byta? Var man köper de för normal peng osv? Väldigt tacksam för inputs och hjälp. | |
|
Fungerar de andra handtagen? Just upplevt samma, det är själva handtagen som går sönder så man får koppla ur de som är trasiga. I mitt fall bytta jag förarhandtaget mot det bakre på samma sida och kopplade in i det bakre efter byte. En gummiplupp i dörrsidan och en skruv, jätteenkelt. Finns beskrivet i detalj i andra trådar/yt. |
|
| Tack för tipset att att växla dörrhandtag. Men går det att laga själva handtaget på något någorlunda enkelt sätt? | |
| Var hittade du handtaget? Nytt eller på bildelsbasen? Nått man behöver koppla in dator för eller funkar de utan? Har de med fukt att göra? | |
| Upplever att dem andra handtagen är sådär… de främre på passagerarsidan har touchen slutat att funka på… rätt kasst att de verkar vara då mkt strul med just handtagen på dessa bilar. | |
|
Jag köpte inget nytt handtag, växlade bara plats fram och bak. Ska stå kopplade INTE in det bakre efter bytet. I mitt fall var det tydligt att det var förarhandtaget som strulade, men om alla strular kan det kanske vara ngt större, men prova att bara koppla ur det du tror krånglar och se om de andra fungerar. Av det jag läst kan finns ingen enkel lagning att göra, och nya är dyra... :-) För mig var den enklast, snabbast och billigast att bara koppla ur, ingen viktig funktion just på den dörren. |
|
|
Verkar vara alla 4 som är kassa, kopplade in mot dator och kollade, någon som är bra på att läsa ut ifrån Bosch på felkoder vad de kan vara? Hittade nya handtag på amazon, vågar man köpa de? Nya kostar ju multum och begagnade kan ju ha samma skit. Länk Schysst pris iaf. Kom gärna med inputs, har diagnos felkoderna om nån snäll själ vill kolla. |
|
| Köpte kinahandtag runt om för 1200 spänn ink frakt, de sägs fungera bra men har inte hunnit få hem dem än. Finns svarta eller vita men man kan flytta över "skalet" så utsidan får samma färg som förut. Man behöver inte koda in dem. Kan återkomma om jag kommer ihåg det när jag bytt. | |
| Var beställde du dem ifrån? Nån länk? | |
|
Aliexpress.com passade även på att ta hem tpmsventiler för 100 spänn styck, få se hur dem är. |
|
|
Update! För nån dag sen kom mina kinahandtag, tror det blev ungefär en månads leverans. Installationen gör man på 5 min per dörr max, allting funkar, lysdioden är något blåare på dessa men man kan som sagt flytta över både lyse och skal, något jag fick vänta med då skalet sitter med en torx 05! Vem har såna pytterverktyg, liksom? Ska bytas längre fram då handtagen är blanksvarta och bilen är frozen bronze :( men som sagt full funktion och ser bra ut för 1100 spänn för alla fyra. På BMW hade det kostat omkring 12000 för samma sak.. |
|
| Låter ju hur skitnice! Stort tack för uppdateringen, skulle du vilja skicka mig länken till dem du köpte? Med vänlig hälsning, /Christian | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.