AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.030

Hur ändrar man språk i färddator på E39

Mi
2
MickeB
528iA Touring -98
Har kollat mekartips och provat med kominationer av tipsen där men inte lyckats. Har någon ett tips eller är det verkstad som gäller ?
Micke
The_Skygazer
Tyvärr är det verkstad som gäller. Jag hade samma problem, men gick till verkstan och fick det bytat till Eng från Tyska, De var väldigt enkelt gjort sade de. Jag gjorde det i samband med en service så de tog inte betalt alls, men har hört lite om att det skall kosta ett par hundra kronor. eller så.
Mi
2
MickeB
528iA Touring -98
Så slipper jag fundera på det. Tack !
Det kan du lätt göra själv... du går in på info, eller settings eller vad det nu står... sen får du upp en massa inställningar.. där ändrar du språk till engelska.
The_Skygazer
Göra det själv?, hur då?. Jag har försökt och kommit fram till dessa inställningar som du säger, men det går ej att ändra på. Det omprogrameras vad jag hört och upplevt själv? Berätta gärna hur man skulle kunna göra det själv.

He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
S 328 R, är du helt säker på att det är till e39 du pratar om nu? Allt jag har hört om detta i tidigare trådar och på annat håll tyder på att det är som The_Skygazer säger att man får låta verkstaden fixa det. Annars är jag också hemskt sugen på en detaljerad redogörelse för hur du bar dig åt?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det inte så att det finns två olika varianter på färddatorn till E39, beroende på årsmodell? Eller är det enbart navin det gäller?

Min tanke är då att det kan vara olika förfarande vid ändring av ex språk.

Mvh
Jag kanske missförstog detta... för jag menar om man har Navi+Tv... då kan man skifta språket mellan tyska och engelska själv ... och ja på en E39.
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Ok jag misstänkte att det kunde vara med navi du menade, det förklarar saken. Antar att jag kan sluta hammra på knapparna nu då och vänta tills verkstan ska få fixa med halvljusautomatiken åt mig:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.