|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hade startproblem på bilen och efter lite felsökning så hittade jag att en av genomföringarna i batterilådan ut till hjulhuset var dålig. Plockade isär och gjorde rent, införskaffade lite kabelgenomföring och modifierade. Provmonterade och testade - funkade klockrent. För att vattensäkra så fyllde jag med svart karosseritätning. Kopplade i batteriet och när jag lade på plus polen så blixtrade det till, när jag sedan ska provstarta så startar allt upp men startmotorn går inte. Efter ca 5 sekunder börjar startmotorn att gå men bilen startar inte. Det kan ha varit så att jag har lagt på minus polen före plus polen, vilket kanske har föranlett blixtrandet. Alternativt är min tanke om karosseritätningen har varit ledande och jag har fått ett jordfel där. Får en massa felkoder som jag inte begriper, men det kanske någon här gör? Länk Nu står bilen uppallad på garageuppfarten och jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Tacksam för förslag och idéer. Mvh Bengt | |
|
Välkommen Angående felkoderna är det svårt att avgöra. För felkoder lagras och om man inte ser mer detaljer med tider när koderna genererareds blir det gissningar. Men elfel och svagt batteri ger ofta flera (många) felkoder på flera olika ställen. |
|
|
Felkoderna genereras när jag försöker att starta bilen. Har rensat felkoderna några gånger för att se ifall det ändras något men det är samma koder som dyker upp varje gång. Batteriet var nyladdat när jag provade, men ska testa med ett annat i eftermiddag. Någon annan idé om vart/hur man kan börja att felsöka? Mvh Bengt |
|
|
Ser ut som att CAS löst ut, dvs stöldskydd. Ominitering CAS-DDE borde göra susen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.