AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
841

Koda in ny "GPS Navigation"

Sw
1
SweBear
F31 320D -12
E38 740i -96
Hallå mina kära BMW entusiaster! Det är såhär att jag har cic systemet i min f31 -13 (Gjord 11-2012) Vilket resulterar i att jag inte har bluetooth ljud. Utan jag har bara bluetooth till samtal.

Jag har letat och sökt efter om man kan koda in det i bilen.. Men då kommer problemet att man behöver combox i bilen. Vilket jag inte har.

Så min nästa tanke var att jag köper en ny "Gps Navigator med NBT från 2014" Klappat och klart så var den på väg hem. Den kom hem och jag installerade den Startade upp bilen och allt funkade precis som jag ville. Men efter att jag stängt av bilen och monterat ihop allting igen så har "gps navigatorn" gått in i ett låst läge. Då kan man inte göra ett skit. Inte ens ställa in klockan...

Så Finns det någon här som vet om man kan koda in den i bilen via e-sys eller liknande. Eller om man kan "låsa upp den" på något sätt.

MVH William

Länk
Är det bara navigatorn som inte fungerar behöver enheten patchas med rätt FSC koder. Ska det göras rätt ska man uppdatera hela bilen till senare i level så den kan kodas in som fabriksmonterad i bilen, chassimummer på den beggade enheten rensas, rätt chassi läggas in, enheten programmeras och kodas och sist lägga in fsc koder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.