|
|
|
|---|---|
|
Tvättade bilen förut och när ja skulle flytta den efteråt så startade den knappt. Motorn går riktigt kasst och det varnar för drivlina i displayen. Har upplevt på senare tid att den ibland vid krypkörning tvekat lite på gasen. Någon som känner igen detta och vet vad det kan bero på? Bilen är en 2015 års modell och har gått 9500 mil. (Det var ingen motortvätt ja gjorde 😊) | |
|
Min gissning är att det är EGR-ventilen som krånglar. Då min EGR-ventil krånglade för flera år sedan så fick jag samma meddelande. Det byttes då ut utan kostnad för mig genom det utbytesprogram som BMW hade och kanske har kvar. En kompis till mig kunde läsa av felkoder. Det var två stycken som bägge pekade ut EGR-ventilen. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
| Bokade en tid på BMW men va inte ledigt förän om 14 dagar. Ska försöka få läst felkoder på den och se om det ger något. | |
| Hämtade hem bilen ifrån Bmw förra veckan. Kärvande egr ventil blev domen så de satte i en ny. Nu går bilen som en klocka igen och ja kan inte märka av några konstigheter än så länge😊 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.