AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.744

Värde E46 Cab Facelift - 13000mil

Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Hej!

Funderar på att sälja min cab då jag inte använder den tillräckligt mycket längre. Det är en 320Ci Cab (170hk) årsmodell 2003 (facelift).

Jag har haft den många år och är andra ägaren i Sverige. Listan är lång på vad jag gjort med bilen genom åren, jag har bytt väldigt mycket för att få den i ett fantastiskt skick, mycket är bytt enbart för att den skall vara tillförlitlig inte för att saker och ting varit sönder.

13.000 mil, rostfri, endast sommarkörd, varmgarage på vintern, utvändigt M-paket, style 135 fälgar, automat, bra stereo/bas m.m.

Vad kan vara ett rimligt pris för att få den såld?

/H

E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Titta på bytbil.com. Där finns e46 cab från 60-200 tkr.

Är det en svensksåld bil? Sånt brukar ha betydelse. Andra ägaren i Sverige säger inget om hur bilen är använd i annat land (Tyskland?)

Kan nämna att jag har en svensksåld e46 320 cab (svensksåld) och folk ringer och vill köpa den - kollat ägaren i ägarregistret osv.

Min gissning, och då har jag inte sett bilen är mellan 75-95 tkr.

E
Förlåt, men menar du att folk ringer och vill köpa en E46 320 Cab? Individual one of a kind?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det händer väl titt och tätt att skutthandlare ringer och vill köpa bilar i syfte att tjäna pengar. De vill sällan betala ett rimligt marknadsvärde utan tror på guld och gröna skogar.

MVH Christofer
E
1.156
E
320 ci cab -04
Förlåt sent svar;

Ja "folk" ringer, det har hänt två gånger nu i vår. Jag avfärdar direkt... Vad det är för personer lägger jag ingen tid på att ta reda på.

Min bil är standardbetonad (-04), men i förhållandevis fint skick 7000 sommarmil. Två ägare och jag har haft bilen sedan 2009.
Tjugo år gammal bil med halvtrött motor. Nu lider cab-säsongen dessutom mot sitt slut. Uppskattat värde 60-80 tkr. Men visst, finner du rätt köpare så kanske lite (inte mycket) mer.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Det finns ett förvånansvärt stort intresse för fina e46:or.
Men automat tror jag kan vara negativt vid försäljning.
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Beslutet att sälja skjuts fram tills nästa vår. Den ställdes aldrig på den här säsongen, så den får sova vidare.
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Hur ser vi på E46 Cab inför 2024?

Jag har en 330 -05 som jag funderar lite på hur marknaden ser på.

Den är titansilver med svart skinn, 6vxl manuell, M-paket, xenon, h/k, original nav finns (bytt mot modern enhet med originalutseende) och original utöver schmiedmann/Eisenmann avgassystem. Gått knappt 17k.

Det är trevliga bilar och jag har fått för mig att marknaden börjat peka lite uppåt för kanske primärt de motorstarkare versionerna. Personligen tycker jag att m-paket är ett måste och gärna att de är original eller har OEM plus stil…
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.