|
|
|
|---|---|
|
Hej. Frugan har en Peugeot 207 cc, 1,6 VTi -08. 1. Någon som vet vilken BMW det är som delar motor med den? 2. Problemet är att den börjar gå ojämnt och att fläkten går på högvarv efter bara några sekunder efter start. Har läst ut felkod p1340 "camshaft position sensor B cicuit malfuntion. Svårt att dutuba på Peugeot, tänkte jag kunde öka träffbilden om jag visste vilken BMW jag skulle söka på. Den som har svar på fråga 2 får givetvis också svara :) | |
|
Kanske wikipedia kan vara till hjälp angående var motorn återfinns: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Tack Johan, det gav ett spår som ledde mig vidare :) Länk Ingen som är sugen på att lämna en teori om fråga två :) |
|
|
Teorier kan man alltid ha 😊 Kan du läsa av några avvikande temperaturer för motorn via OBD vid start? Jag hade en Audi som knappt gick eller stängde av sig efter att man startat och den arbetade på värden med utgångspunkt att motortemp var över driftsvarm men i verkligheten kall/nystartad. Fläkten gick för fullt samtidigt. Fast skapade nog ingen kod i och för sig. Mvh Thomas |
|
| Läs livedata på tempgivare, sitter en på thermostaten som brukar balla ur. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.