AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
775

Problem med radiokälla G3x

[m
7
[micke]
540i Touring M-Sport -18
Hej,

Har ett irriterande litet problem med radion i min 5-serie (2018).
Kanalminnet för radion stannar inte kvar då bilen varit låst ett tag (gissar efter sleep mode).
Om jag senast valt att källan ska vara mina "Sparade kanaler" när jag kör, så är inte den listan vald nästa gång jag startar bilen. 
Kanalerna i "Sparade kanaler" är fortfarande sparat, så det är inget problem. Men den har den gått tillbaka till antingen FM- eller DAB listan, boroende på vilken station jag lyssnade på. Och då finns ju alla kanaler med.
T.ex om jag lyssnade kanalen P3 FM på källan "Sparade kanaler" så är den på P3 i FM listan när man startar bilen igen.
Och lyssnar man på P3 DAB på källan "Sparade kanaler" så har den gått över till P3 i DAB listan när man startar.
Dvs samma radiokanal spelas men i fel lista/källa. Så jag behöver byta källa till sparade kanaler varje gång jag startar bilen, om jag vill scrolla i mina sparande kanaler. Vilket jag självklart vill.
I alla andra bilar jag har haft har man ju valt att bara visa favoriterna när man lyssnar på radion. Och det minns ju såklart bilen.
När jag frågade återförsäljaren jag köpt bilen av så sa de att det är enligt design. Det ska alltså vara så!!!
Måste bara kolla om alla andra har samma beteende?
Min 320d -18 byter också från sparade till FM ibland. Det är absolut inte varje gång så det finns inget direkt samband med sleep mode. Att det är intermittent tycker jag tyder på att det inte är by design.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.