AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.917

När kom bluetooth för musik i F10/F11?

GT
46
GTV6
330i -06
Hej!

Jag leter efter lämpligt F10/F11 objekt, men familjen har ett krav på bluetooth för att steama musik. Vad jag förstått så skall man a Professional radio men att de första årsmodellerna eventuellt inte funkar att steama ändå(?)
Vilka årsmodeller funkar det med streamad bluetooth?
Så ni som vet: vad skall jag leta efter? funkar det med eftermaknadskitt? (...jag vill inte ha det som jag hade i i min mercedes, där jag kunde välja att ha telefonen kopplad till handsfree ELLER en eftermaknads bluetooth för streaming)
Visa användare
4.005
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
2010/9 alltså års mod 2011
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Min bil är en F11 2011. Radion är inte standard utan har några fler högtalare. Jag har för mig att radiosystemet kallades för HiFi. Det är INTE professional. Jag kan streama via bluetooth från min mobil till ljudsystemet i bilen. T ex om jag kör en radiostationsapp i telefonen. Så jag tror inte det är krav på att radion ska vara av typen Professional för att kunna streama m h a bluetooth.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
GT
46
GTV6
330i -06
Ah, tackar! så alla F10/F11 går att streama musik till då alltså?
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Jag vet inte om det finns F11:or som saknar bluetooth. Jag vet bara att mitt val av mellanstorlek på radio (676 HiFi högtalarsystem) kan ta emot streamad musik från min mobil.

När jag tittar i min specifikation för bilen finns det i paketet Comfort en post som heter ”644 förberedelse för Bluetooth”. Då tolkar jag det som att det kan finnas bilar utan bluetooth.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
MU
941
MUC
M340i - 2025
Hmm, jag är inte så säker på det. Jag har för mig att det var ett tillval när jag beställde min F11 2011 (som blev årsmodell 2012) som hette "business" eller liknande och i det ingick det "förbered för bluetoth".
Så om jag inte har helt fel så var bluetoth ett tillval (eller ingick i något paket) på de första årsmodellerna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.