AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
12.191

Vad ska jag välja BMW 530e vs BMW545e

Sida 5 av 5
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag kan inte alla paket men nog har du med adaptiv farthållare? Att sakna det känns som att sätta sig i en 20 år gammal bil tycker jag.
Jag menar adaptive drive körlägen

545e är levererat! Har körd den lite mer än vecka nu! Wow vilka bil asså 😍. Det är så mycket skillnad mot 530e, 545 är en premiumbil.

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ja det skillnad. Därför jag starta denna tråden då jag var osäker om jag skulle gå på 530 eller 45 ångrar inte en sekund.

Har nu kört bilen snart ett år körde ner till Kroatien vilket var super trevligt dock lite för liten tank.

Grattis till köpet och mycket glädje
Tack ☺️.
Jag håller med dig tanken är för liten. Mercedes har gjort smart ändring med C och E klass. De har byte plats på batterit, den är under bagaget och har 25,4kWh och längre räckvidd och 60l tank. precis som X5 45e, längre räckvidd. Jag hade hoppats på samma utveckling hos BMW. Men BMW satsar mycket på elbilar just nu.

Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Batteribulan i Mercedes är allt annat än smart för oss som har hund iaf.

Fast den kanske är borta nu?
Hej! Jag får upp ett felMeddelande nästan varje dag Som står!

Ändrads beteende förarhjälp i det här landet.
Fortsatt färd möjligt.
! Identifiering av trafikljus inaktiv
! Farthållare vägsträcka inaktiv.
Är det någon som känner till det?

la
44
larscph
545e Sedan 2023
Jag köpte en 545e för bara en månad sedan och fick samma meddelanden. Jag frågade BMW, och meddelandena visas eftersom de två funktionerna inte är aktiverade i Sverige. Du kan inaktivera dem i inställningarna, och då slipper du få meddelandena varje gång du startar bilen. Jag hade också lite problem med att få två profiler att fungera i bilen (min fru och jag själv), men upptäckte nu att det med den allra senaste uppdateringen av My BMW-appen är möjligt att lägga till en "Medanvändare", som sedan kan koppla bilen korrekt till appen på sin mobil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.