|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej Ja B58 Motor samma som 40i kanske några detaljer som skiljer. Extremt trevlig motor. |
|
|
Spännande och se va en 545e går för☺️! Ska få den om några veckor. Har kört 530e i några år nu. 2l motor är inte alls rolig och köra. Påminner mer om vw bilar 😬 |
|
|
Grattis. Jag ångrar inte köpet har haft den nu i 10 månader mycket potent bil. raka6an är magiskt. vad blev det för spec? |
|
|
Komfortstolar hjus, 19 tum Dragkrok head up display Led strålkastare Solskyddsgardinar Taklucka. Blåa bromsar. |
|
| Bra spec, Inte M paket? | |
|
M-paket och Automatisk bagagelucka 😉 som hade glömd skriva. |
|
|
Ni som kör 545e hur upplever ni i körläge batteri control? Jag provkörde en 545e idag och med olika körlägen Just med batteri control lägen kändes det att bilen blir lite stötiga som att bilen hamnar i sportlägen? På 530e så finns det batteri control individuell och det fanns inte på 545e |
|
| Jag kör nästan aldrig med batteri kontroll men den går ju på högvarv då för att ladda. Inte omöjligt att den slänger i dold sportläge . Men jag har adaptive drive så tycker inte min blir stötigare. | |
|
Mem då kör du med hybrid läge och förbränningsmotor går på och av rätt ofta? Jag vill undvika det läget att förbränningsmotor går på och av. |
|
| Nä jag kör el läge till och från jobbet . Helger kör jag oftast sport läge . Trivs inte heller med att motorn av och på hela tiden. | |
| Hur länge till säljs 545e innan den ersätts av nya karossen och 550e? Någon som har en uppskattning av prisbilden på 550e? | |
|
Går det och köra med 4.5mm bak och 6mm fram på en X-Drive? Under en säsong? 245/40/19 275/35/19 |
|
|
Nä ingen fara så länge du inte kör med olika mönster på samma axel Är det begagnad köp? Färg? |
|
|
Begagnad! Mörkgrå, det följde med 19tum runflat och Jag är inte så förtjust i runflat däck, så jag behåller mina 19 tum style 664. Hade de på 530e iperformance. Bak är ca 5mm och fram är 6.5mm Jag är ute efter 19 tum Y-eker M Jet Black |
|
| Jag har style 845 funderar på lacka om dom till nästa år , jag har svart/silver varianten och tycker svarta är svåra att hålla fin. Hur mycket än jag kämpar lyckas jag inte hålla dom repri | |
|
Hej "catch_me". Vad syftar du på som gör att det är dumt att ha för stor skillnad i rullomkrets på samma axel? Ar det slitage inuti diffar eller något annat? Not: Åtminstone för 3-serien är BMW:s regel att mönsterdjup (mellan alla däck) inte skall skilja mer än 2mm, och samma gräns gäller både med och utan xDrive. (Det framgår dock inte vad BMW ansätter för skillnad det kan vara redan från början i rullomkrets med olika dimensioner om man kör "staggered" med däckmodellerna som BMW pekat ut som kompatibla.) |
|
|
Han skriver ju 4.5mm vilket är 1.5mm om jag inte räknat helt galet. Även om hans bil är xdrive vet vi ju BMW fördelar styrningen på respektive axel . Ojämn slitage är oundvikligt. Det kanske inte optimalt men jag har mycket svårt att tro att det kommer skada fördelningslåda eller annat med en sådan liten differens. Vad ska man göra? slänga däcket och köpa nya varje gång det skiljer i mönster per axel det är inte heller optimalt. Jag hade definitivt kört vidare denna säsong utan att få mardrömmar på natten. |
|
| Jag frågar eftersom du skriver "Nä ingen fara så länge du inte kör med olika mönster på samma axel". Jag tolkar det som att du inte tycker det är OK om det hade varit 1.5mm skillnad på SAMMA axel. | |
| Förstod inte ditt inlägg, tycker inte det är någon fara med olika mönster menar jag säg tex 3mm vänster bak 4.5mm höger bak då är det mindre bra för x drive. Men är det jämt slitna 4.5mm båda däcken bak 6mm fram är det safe . | |
|
Stämmer det 545e utan Adaptiv utrusning är 10mm lägre chassi? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.