|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Trådlyft! Man blir ju lite irriterad och tankarna börjar snurra ska jag hålla mig eller avbeställa och vänta lite. Nu får jag inte ha Softclose heller om jag vill ha leverans i Augusti tidigast V44 kan bilen tillverkas om jag väljer att ha CA, parkasist plus 360 kamera, Softclose osv. Kan man vara utan dessa eller ska man vänta till V44 då blir det ingen leverans först 2023 suck. |
|
| Hur lång ägarhorisont har du? Det skulle jag säga påverkar hur villig du är att vänta på rätt spec. Men samtidigt blir modellen äldre med tiden som går. 7-serien är nu visad, så nya 5:an är väl näst på tur. Segt om den visas bara månader efter du fått din. | |
| 3 år ca, nya 5 kommer väl inte först om 2-3 år? | |
|
Har man backkamera och sensorer så går det väl jättebra utan 360-kamera? Comfort Access skulle jag dock aldrig vilja vara utan. |
|
|
Okej, men om du då ska vänta till 2023 så är det kanske 20% av din totala ägandetid på bilen om du väntar. Är det värt det? När nyya 5:an kommer är väl beroende på om du avser lanseringsuppvisning, första leveranserna eller när man kan få tag i en rimligt enkelt. Men lansering är väl bedömd till 2023 och om du får din bil 2023 så kan det handla om månader tills den visas från du fått din 545e. G30 finns ju som -17,-18,-19,-20,-21 (LCI), -22 (LCI), -23 (LCI) börjar väl byggas om någon månad, om de bryter vid 1/7. Summa summarum så är en nya generation nära när den gamla redan har funnits i snart 7 årsmodeller. |
|
|
Tror nya femman kommer ha SOP andra halvan av 2023 enligt "internet". :) Och det stämmer bra med antal modellår som Grelle radar upp. Men leveranserna av nya femman lär väl bli nån gång nästa höst och det är inte säkert att alla modeller lanseras samtidigt, så väntan blir väl ännu mer osäker. Av den utrustning du räknar upp så är det nog ingen jag inte hade klarat mig utan men jag förstår att det stör att du inte får speca bilen som du vill. Att behöva avstå utrustning för bilar i den prisklassen tar emot, när man spetsat in sig på den. Är det ett alternativ att köpa en lätt begagnad bil med utrustningen du vill ha, eller finns inga såna? |
|
|
Grelle du har en poäng , ska fundera lite men ärligt vet jag inte om jag orkar vänta minst 1 år till. Hmm blev svårt. Har CA idag som jag gillar skarpt. |
|
|
Wiberg Finns ingen 545e som har den utrustningen jag har specat. Det är väldigt få överhuvudtaget. |
|
| Synd att nya facelift 3 serien inte fick 3 liters Hybrid då hade jag kunnat tänka om | |
| Den här bilen är den enda som kan vara intressant men fel motor Länk | |
|
Trådlyft! Fick reg nr på bilen i tisdags och kollade Vin, bilen är tillverkad 8/7 alltså 13 dagar sen, Tror ni den kommer i augusti? Åker på semester och blir borta 3 veckor, sjukt spännande det här. |
|
|
Vad är det för bil du beställde? Den ovan länkade 530e känns ju sjukt felprissatt! Över 900tkr för en 530e. Rekommenderar i så fall mkt hellre en MB EQE 350+ för samma pengar! /Anders |
|
| Nej nej den bilen länka jag som ett exempel. Det blev en 545e efter alla rabatter landa jag på 833. | |
|
Säkert fin bil. Jag hade en 545e några månader ifjol. Bagaget och räckvidd var dock minus men väldigt skön att köra. Borde ju finnas i Touring, sen tycker jag att laddhybrid inte är lika konkurrens kraftiga mot el med dagens elpriser mot tidigare när man även kunde ladda dagtid. /Anders |
|
|
Hej Tänkte uppdaterar tråden, var och hämtade bilen jag beställde i maj allt gott och fantastisk bil på många sätt och härlig att köra. MEN vart riktigt besviken nyss när jag fick känsla och ville testa led strålkastare. Jag beställde med laser innan det hade jag valt adaptiv led. Upptäckte precis att väljer man laser försvinner kurvljus funktionen vilket stör mig som bara den så jag trodde att väljer man laser väljer men absolut allt allt när det gäller strålkastare men så var inte fallet. Hade absolut inte valt laser om jag visste att kurvljus uteblir. Annars är jag super nöjd. |
|
| Har laser med kurvljus. Har du vredet i Auto läge? | |
|
Låter konstigt. Jag har också haft kompletta laser på mina två senaste BMW. Fantastiskt bra ljus för övrigt! /Anders |
|
|
Svar ja vredet är på autoläge, Finns flera inlägg på nätet kring frågan. Upptäckte dock att kurvljusen fungerar endast i kombination med helljus vilket är ännu konstigare. Hittar inget i inställningarna heller. |
|
| sarli menar du att kurvljusen fungerar konstant även vid låg fart på din bil? verkar finnas flera varianter även på laser nä det gäller g30 | |
|
Har 545e samma motor som 540i? Och att den är strypt till 286hk pga utsläpp? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.