|
|
|
|---|---|
|
Fick problem efter vintervilan med min BMW 325. Bilen startade direkt och gick en stund sen tändes motorlampan med följd av oljetryckslampan. Stängde av och startade om, gick en stund sen dog den. Motorn går runt men kammen och ventilerna rör sig inte. Troligtvis kedjan som gått. Vet inte hur det riktigt gått till men nu tänkte jag försöka göra jobbet själv. lämnar jag till verkstad får man räkna med 25000-50000kr Alltså plocka ut toppen och lämna den på renovering byta kedja mm. Så jag skulle vilja få lite tips hur jag ska gå till väga. Vill inte göra allt jobb för att sedan missat något som t ex orsak till kammkedjebrottet. Så alla tips tar jag mot tacksamt :) det är ju inget litet jobb jag dragit på mig direkt Bilen har gått 15500mil | |
|
Tänkt över alternativet att köpa en beggad motor och stoppa i? Om kedjan gått så räcker det väl inte med att bara fixa toppen. Kolvarna bör väl träffat någon/några ventiler och då har det blivit skador även utanför toppen. |
|
|
Jo det har slagit mig och jag har avfärdat det. tror att kolvarna har klarat sig bra är min gissning. den stod på tomgång när det hände så har det blivit några skador på dem så är det förhoppningsvis så lite att det inte gör något. Har iaf några experter sagt ;) En begagnad motor får jag räkna att betala ca 25000kr för och då vet jag inte riktigt vad jag får. min motor vet jag vad jag har och renoverar/reparerar jag den så vet jag att den är ok |
|
|
Hur har det gått? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.