AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.286

Vart köpa nya sommardäck?

Som rubriken lyder så tänkte jag köpa nya "originaldäck".
Vill fortsätta med rft-däck på x3:an, jag har Bridgestone Alenza, men Pirelli pzero har ju också suttit på original på vissa.
För läääänge sen så beställde jag från nåt ställe i Tyskland, kommer ej ihåg vart, men då var det mycket billigare än att handla i Sverige. Är Tyskland ff ett alternativ?

Tips på seriösa nätbutiker med vettiga priser mottages tacksamt.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag har handlat från Däckonline och det har fungerat som förväntat.

Förutom att Postnord kom med 4 lösa däck i tre olika försändelser och en av de tre gångerna fick jag jaga efter brevbäraren med bil för att han plingade på dörren och drog utan att vänta på svar (såg honom genom fönstret). Men däckonline levererade fina och fräscha Michelindäck som jag hoppades.

MU
940
MUC
M340i - 2025
Jag har handlat några gånger på reifentiefpreis24.de och det har funkat klockrent. Sen om det är lönt just nu vet jag inte, beror på SEK-EUR kursen, frakt etc.

däck365 har jag också handlat av och funkar mycket bra.

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Om du behöver montering är både bythjul och däckonline smidiga då de kan skicka till en ansluten däckverkstad.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Köper däck och montering /balansering hos en mindre lokal däckfirma..

Jag tycker att en bra kontakt/utförare av hela tjänsten är värt alla evtl extra kronor de kan kosta.
Vet att de är försiktiga vid omläggning och det blir aldrig skav eller märken vare sig på bil eller hjul!

Så mitt råd är ju att anlita en däckfirma ..typ "enskild firma"(menar i det här fallet högst ett par anställda) med bra referenser.

Kan ju vara svårt med det här om man t.ex. bor i storstad eller inte har någon "bra kontakt" så där "automatiskt" ..

Men... så gör jag iaf :)

Mvh Janne.

Tack för era svar!
Vi ha tyvärr inga små aktörer här i stan, endast 2 st större samt märkesverkstad,
märkesverkstad skulle ha 20 för Bridgestone och 24 för Pirelli..
Däckonline vill ha 14 resp 17.
Ska kolla en liten firma i grannstaden också.
me
102
mejiro
X3 XDRIVE20D -19
R1200R -12
Köper alltid från Tyskland. Då ingår frakt till lokal däckverksatd i priset och man sparar massor av pengar. En gång fick jag tre *-märkta däck och ett AO (Audi approved). Då klagade jag trots att både däckverkstan och den tyska webbsidan påstod att det är exakt samma däck. Men jag stod på mig och fick rätt däck efter en vecka.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
@mejiro: Någon speciell handlare i Tyskland?
me
102
mejiro
X3 XDRIVE20D -19
R1200R -12
Har testat flera och det har funkat bra. Senast Dack365. Jag tar den site där jag hittar mina däck billigast.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.