|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har precis köpt en bil som jag är grymt nöjd med förutom rubricerat. Det kommer inget ljud från bilens högtalare när man ska spela musik och androidenheten verkar inte hitta bilen. Enligt bilfirman fungerade det när de testade att spela musik men jag har aldrig fått det att fungera. (fick rabatt från firman vid köpet så i värsta fall kostar det ett antal tusen utöver den). Har inte lyckats få ljud överhuvudtaget från stereon så cd-skivor hörs det inget från heller. Bilen varnar också för "No SOS" när jag startar den och då plingar det till från högtalarna. Det verkar som att enheten inte får kontakt med bilen utan endast med min telefon. Orginalskärmen finns inte kvar dessvärre. Någon med liknande erfarenheter som kan tipsa om vad jag kan börja undersöka? Hade det varit upp till mig hade jag inte installerat en sån enhet men bilen är väldigt fin i övrigt. Vill helst undvika att köpa en ny orginalskärm från BMW då den säkert är snordyr. Tack på förhand! | |
|
Köpte du den osett? Leta upp manual för enheten och se om det finns inkopplingsschema för den och jämför med hur det är kopplat i din bil. |
|
| Nej jag var medveten om problemet vid köpet. Där och då tänkte jag att det säkert inte kan vara så dyrt att åtgärda, i värsta fall en ny enhet för 5k. Men inser nu att det kan bli dyrare än så om jag behöver gå tillbaka till orginalskärmen. Så nu försöker jag göra det bästa av situationen och se om jag kan lösa det på något sätt innan jag ger upp. | |
| Jag ska se om jag kan hitta vad det är för modell och därefter leta efter kopplingsschema. | |
| Förmodligen fel enhet till din bil. Kör själv Eonon som fungerar kanon i min E91 -06 men vid köp måste man veta vilket "ljudpaket" som sitter original i bilen iom att vissa paket kör fiber. | |
|
Bmw i Jönköping lämnade precis besked efter felsökning. Enligt dem så är problemet att de får ingen signal från radion. Åtgärd enligt dem är byte av radioenhet. Sedan måste man också sätta dit orginalskärmen för att kunna koda in radion. Det går inte montera dit begagnade delar eftersom de är låsta till chassienumret på bilen enligt dem. Så Bmw vill ha lite drygt 60 000 kr för att kunna återställa stereofunktionen. Blev minst sagt förvånad och tycker att det är märkligt att inte Bmw själva kan låsa upp en begagnad del och koda in den. |
|
| Jag har sett att en del lyckas sätta någon slags loop på radion och på så sätt fått det att fungera. Det har förvisso varit satellit-radio men tror ni att man kan testa något liknande här eller har någon ett annat förslag som jag kan testa? | |
| Nu är problemet löst iaf. Det var CCC:n som var trasig. Den startade om sig hela tiden. Skickade enheten till en firma i Rumänien som lagade den. 3 600 kr kostade det totalt med frakter och reparation. De lämnade även 1 års garanti. Så nu fungerar allt som det ska inklusive det gamla gränssnittet. | |
|
Topp! |
|
|
Bra att du återkopplade! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.