|
|
|
|---|---|
|
Var nere på BMW idag och då hörde jag talas om facelift på 3-serien from juliproduktionen. Har ni koll på vad det blir för skoj? | |
|
Kinesiska i3 Sedan är nog en bra fingervisning: Största nyheten blir i så fall iDrive 8 med breeed skärm. |
|
|
Jag är så nöjd att jag köpte min G2x medan den hade en förarmiljö (iDrive 7) som jag tycker att en förarmiljö skall se ut... Förstår mig inte på trenden med "fritt stående" skärmar. (Dessutom använder jag ofta favoritknapparna och skärmen slipper fingeravtryck.) |
|
|
Verkar inte bli nya drivlinor till faceliften utan den stora skillnaden är nog interiören som Weiman är inne på. Och jag håller nog med om att jag inte är säker på att det är en förbättring, tyckte klimatanläggningen som G20 använde är en liten och smidig lösning som inte tar plats men ändå har fysiska knappar. Borde presenteras ganska snart kan man tycka med tanke på att den ska starta som juliproduktion. |
|
|
Trenden med touch screen, kan inte säga att det inte är modernt men undrar om det egentligen drivs av att det är en billigare lösning med mjukvaru knappar jämfört med hårdvara som riktigt plast och aluminium... Kan ju marknadsföras som 'modernt och bra', men internt hos tillverkaren vet de att 'detta kommer förbättra våra marginaler, inte lika användarvänligt men bättre rent ekonomiskt' |
|
Buspelle |
Skärmen totalkvaddar en snygg inredning. Man undrar också vad dessa allt större skärmar med alltmer avancerad information innebär för säkerheten. Det ser mer och mer ut som om man ska titta på TV när man sätter sig i bilen, inte köra bil. |
|
Det är ju så att vad man gillar är subjektivt. Jag kan tänka mig att merparten av köparna, iaf under medelåldern, förväntar och föredrar sig en "modern layout" med skärmar etc. MVH Christofer |
|
|
Håller med dig crille82, det är nog lite gammalmodigt att tänka vad som är bra och mindre bra, den stora massan bryr sig inte, men vill ha något modernt, nytt och fräsht för sina pengar, det viktiga är inte huruvida det fungerar så bra eller inte. Jag tror (när man läser internationella bilforum) att det är lite 50+ varning på de flesta personer som argumenterar vad som är fungerande och bra... Måste säga, Volvos nya infotainment, iaf den som är på 2020 modellerna, oh my god sådant skräp, otrolig dålig logik och respons på userinterfacet... att vara tvungen att klicka på en skärm med precision för att justera sätesvärmen... MEN, tror de flesta köpare med pengar hellre betalar för den än har kvar någora gamla volvo knappar... |
|
Buspelle |
Håller med både crille82 och 8500rpm om att det säkerligen är så att det är gammalmodigt att fundera över om något är bra eller dåligt. Bättre att strunta i att tänka och följa med den stora massan. Filosofin tycks genomsyra samhället på alla områden och det går ju bra. |
|
Hittade lite info här. Länk |
|
| Nu är ju befintlig G20+21 väldigt lyckad så ganska tacksamt med en försiktig uppdaterad, vilket vi också lär uppleva. Som länken visar, nya strålkastare, lite annan design i front och bakre delen samt lite annan interiör. Att byta ICL är ju kanske klassat som lite större förändring men den kommer vi vänja oss vid snabbt. Så en bra produkt blir antagligen lite bättre och annorlunda. | |
| Tyvärr verkar det ruggigt långa leveranstider, tyckte de sa 12-16 månader på nyheterna i går. | |
|
Så långa leveranstider gäller nog främst rena eilbilar. En säljare jag pratade med häromveckan trodde på leverans sent i höst på en 3-serie med facelift. Å andra sidan kan man aldrig lita på en säljare ;). Jag var förövrigt också skeptisk till de nya iDrive-skärmarna men efter att ha provkört en i4 har jag ändrat mig något, De fungerar helt okej, fast sen går det förstås att diskutera om de tillför så mycket. I savagegeese recension av i4 tycker jag de sammanfattar iDrive 8 rätt bra |
|
| Ja innan årsskiftet låter kanon! 💪💪💪 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.