|
|
|
|---|---|
|
Jag har beställt en m3 competition och bilen hade produktionstid vecka 8 men försäljaren sa att produktionstiden har hoppat ur två gånger. Fick ett samtal idag om att jag har vecka 18 produktiontid kan detta hoppa ur produktionstiden igen? Och om bilen blir låst går igenom produktiontiden hur länge kan detta ta innan jag får bilen för att tänkte och ner med den till Turkiet 25 juni? Alltid | |
|
I vanliga fall, när det inte nyligen varit pandemi eller stopp i Suez och inte pågår ett krig i närområdet, då tar det ca 4 veckor att få bilen efter att den är byggd. Klart den kan hoppa ur produktionstid igen. Det verkar ju uppenbart som att det är något som strular, delar de saknar är ett sannolikt problem. Får de inte in de delarna så kan den inte heller byggas V18. Om den byggs V18 så bör din Turkietresa fungera, men om den inte gör det. Då kanske det blir tightare... |
|
|
Så bilen kan gå in i produktion vecka 18 men det är inte garanterad att den byggs samma vecka? Alltid |
|
| När bilen går i produktion så gör den det, då kommer det ut en bil 20-30h efter att det dragit igång. Men innan den faktiskt börjats så kan det ju som allt numera även försenas. Men de drar inte igång produktionen utan att ha delarna. | |
|
Sen kan det ju vara att bilen byggs men sen parkeras för slutmonteringen av komponent som saknas. Min E-tron byggdes maj 2021 men kom till Sverige slutet av augusti och mellantiden stod den någonstans i avvaktan på att bli ”klar”. Du lär nog få det väldigt tight med tiden är min tro utan att veta mera. /Anders |
|
|
Sen kan det ju vara att bilen byggs men sen parkeras för slutmonteringen av komponent som saknas. Min E-tron byggdes maj 2021 men kom till Sverige slutet av augusti och mellantiden stod den någonstans i avvaktan på att bli ”klar”. Du lär nog få det väldigt tight med tiden är min tro utan att veta mera. /Anders |
|
|
Hoppas att bilen får sin produktion vecka 18 och den borde vara framme efter fem veckor ungefär då är jag glad annars får avbryta bilen man vill ändå kör en sån Bil i sommaren. Alltid |
|
|
Jag förstår dig till 100%. Väntar själv på en beställd bil nu som jag vill ha innan 1 juli, då bonusreglerna för elbilar ser ut att ändras. Men den krassa verkligheten är hur kontraktet är utformat som du signerat. Har du läst det finstilta gällande att avbryta? Inte säkert att det är så bra formulerat för dig som du önskar. Återförsäljaren har sålt fler bilar än du köpt, så det är tänkbart att de finslipat sitt avtal till sin fördel så de kan vara lite flexibla på leverans och ändå uppfyllt sina åttaganden. |
|
|
Nackdelen för dig är att det är en M3 Competition och inte en elbil typ I4 M50. De har inte så lätt att avsätta den här fabriksbeställda bilen på annan kund till samma pris. Avtalet säger säkert att åf inte kan svara för lev tiden då den beror på "utomstående" faktorer. Det blir nog då mest en fråga om deras "goodwill" att annullera avtalet vid försening. /Anders |
|
| Jag tror detsamma (bilmodellen) är ett problem. Den riskerar att bli en hyllvärmare om de behåller den så de kommer nog vilja att du fullföljer affären. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.