AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.670

530d f11 -12 elektrisk dragkrok fel

An
3
Anek11
530d -12
Hej!

Jag skulle igår dra ett släp, kroken gick ut som vanligt när jag klickade på knappen i bakluckan. När jag senare kom hem och skulle fälla in kroken igen så gick det inte. Knappen som har en liten grön lampa lyser nu inte över huvudtaget, och när man klickar på den så händer absolut ingenting. Inget ljud av någon motor som börjar snurra. Jag har kikat på säkringar till draganordningen (19, 100, 145, 148) då jag tänkte att någon av dom gått sönder, men alla va hela och fina. Jag ringde upp en lokal BMW återförsäljare och fick då prata med en elektriker som sa åt mig att testa ta bort nollan på batteriet och vänta 20 minuter innan jag sätter tillbaka den. Sedan skulle jag hålla in knappen för dragkroken i 10 sekunder för att återställa den, Även detta utan resultat. Är det någon som varit med om en liknande situation? Eller är det någon som vet vad felet skulle kunna vara? Tacksam för svar.
se
96
sebbe74
520d Touring -13 (N47)
Låter tyvärr som elektroniken i styrboxen är sönder om du kollat alla säkringar.
An
3
Anek11
530d -12
Jag sprayade i lite wd-40 i eluttaget på kroken igår kväll och gjorde rent med en piprensare då jag tänkte att bilen kanske trodde att det satt en kontakt i pga smuts. Idag när jag gick ut och testade så lös knappen grönt och kroken fungerade klockrent. Har testat kört in och ut flera gånger utan problem. Väldigt skumt.
se
96
sebbe74
520d Touring -13 (N47)
Va bra. Tack för uppdateringen
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Bra återkoppling - har heller aldrig sett denna variant.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.