|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken. Jag fick problem att hitta lämplig omväg när BMW-navigatorn envist guidade mig tillbaka via en avstängd väg. Vad har ni för tips. Jag känner till funktionerna: * Ange område som skall undvikas. * "Ruttmagneten som kan ge en omväg (men inte nödvändigtvis den näst-bästa vägen) till målet. Dessutom hade jag problem att komma åt dessa funktioner när jag stod där vid avstängd väg, därför att ingen av dem fås fram helt enligt användarmanualens metod. Nu har jag provat mig fram till hur jag kan få menyvalen att visa sig men det leder till följande fråga: Finns inget snabbare sätt att mata in att ett avsnitt av beräknad rutt faktiskt är blockerad? Hur gör ni (när inte intuitionen att lämna rutten och vänta på att navigatorn hittar en omväg fungerar.)? ("Ta en taxi" är inte den lösningen jag är ute efter ...;) | |
| Jag använder waze på mobilen när inte bmw:s navigation "fungerar", vilket blir rätt så ofta... | |
| Lägg in en ytterligare destination utmed omvägen. | |
|
turbo4ever, när man inte vet hur lång omväg man måste ta för att undvika blockeringen så är ju funktionen "Ruttmagnet" en smartare lösning än att prova sig fram med en mellanliggande destination. (Förbättringspotentialen i den funktionen vore en få en tydligare färg på rutten. Provat "alternativa färger men det hjälper inte.) |
|
|
Kanske bara jag som inte insåg "logiken" från början (för detta är inte beskrivet i manualen) i hur man i funktionen "Interaktiv karta" får tillgång till funktionerna "Ruttmagnet" respektive "Ange nytt blockerat område". Jag har provat mig fram till att vad som visas som menyval beror på hur markör-korset är placerat i förhållande till aktuell rutt: Steg 1) Under navigering, tryck på hjulet och välj Interaktiv karta. 2a) För att få fram menyvalet Ruttmagneten skall korset stå på eller strax intill rutten, (och trycka på hjulet). 2b) För att få fram mneyvalet "Nytt område att undvika" skall markören, korset och cirkeln, INTE peka på rutten , (och trycka på hjulet). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.