|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte för ett tag sedan glödrelä och stift samt passade på att ta bort virvelspjällen (swirl flaps). Klantig som jag var råkade jag glömma kvar det papper jag satt i insugen som skydd. Motorn gick inget vidare efter att ha körts 10 min så jag demonterade och upptäckte då mitt misstag. Tre tussar var kvar, men resten har åkt med. Nu låter motorn märkligt med ett pysljud och med det ett avgasläckage. Jag trodde först att insugsventiler gått åt skogen, men bilen går på samtliga cylindrar och ter sig relativt normalt. Jag har dock inte lyckats lokalisera var detta kommer ifrån, förutom att det inte läcker från insug och att det kommer från cylinder 6. Det ligger här en länk till hur dert låter när motorn är igång. Länk Har någon månne någon klok idé? Med insugsmanifolden på verkar det komma typ från spridaren. Ska prova köra motorn utan manifold på torsdag, men tänkte se om någon har något klokt att säga redan nu. Med vänlig hälsning, Truls | |
|
Är du kirurg? ;) Länk |
|
|
Gör ett kompressionsprov för att se om du hittar något? Lite krångligt på en diesel men du kanske har grejer? // Magnus |
|
|
Haha jag är i alla fall lika tankspridd som den kirurgen! Har tyvärr inte prylar för att göra kompprov, men tanken är att se om det på något sätt kan komma från spridarsätet. Pappret kaaanske har tryckt upp en spridare liiite när kolven puttar på? Långsökt kanske.. Papperstussarna var rätt kompakta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.