|
|
|
|---|---|
|
Hur många nycklar ska finnas till en 520 -89 (E34) och vilken funktion har de? Vad kostar det att beställa nya nycklar ifall någon saknas? Orsaken till att jag frågar är att jag nyss köpt en sådan bil och endast fått en enda nyckel av säljaren. Och den nyckeln verkar ej kunna låsa upp handskfacket... Dessutom verkar startspärren/orginallarmet fungera lite konstigt. Kanske kan någon förklara hur det ska vara? Hur man aktiverar och deaktiverar etc. Tack på förhand! /Fredrik --- BMW Club Schweden, Länk Östgöta Sportvagnsklubb, Länk Min M3 Cabrio i galleriet: Länk | |
|
Hej Fredrik. Kan tyvärr bara besvara en fråga....jag tror du ska ha tre nycklar som går att använda samt en i plast som troligtviss ska användas för att göra kopior.det är vad jag fick med till M3:an,till min 525.a så fick jag bara två nycklar fast det känns ju bättre än en som du har....angående priset på nycklarna så borde du om de var en firma kunna kräva fler nycklar,men det var väll privat du köpte den antar jag?Ska du köpa nya hos BMW lär det inte bli billigt vad jag har hört.... Lycka till med nycklarna!! Mvh Ricke |
|
|
Det låter som du fått servicenyckeln bara, den kan inte öppna baklucka och handskfack, detta är ju inte bra! Nycklar går att beställa såklart men tyvärr har jag inget pris. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Ricky: Jag fick också tre nycklar till min M3. Bilen köpte jag hos en (liten) bilfirma. Kan man verkligen kräva fler nycklar? pcdoktor: Nyckeln fungerar till bakluckan, men alltså inte till handskfacket. Kanske är det bara fel på låset? Jag vill gärna ha lite input om hur startspärr/larm fungerar.... Någon? /Fredrik --- BMW Club Schweden, Länk Östgöta Sportvagnsklubb, Länk Min M3 Cabrio i galleriet: Länk |
|
|
Hej! Tappade min enda nyckel till 530:n i somras. Hade dessutom avkodaren till imobilizern i samma nyckelring... Inte så smart kan jag säga... Nåväl ett samtal till BMW i Karlskrona som rånade mig på saftiga 184:- + moms (230:-) för nyckel och ca en femhundring för avkodaren till Immobilizern!! Inte så värst farligt tycker jag. Det enda som krävdes var reg-numret på bilen vid telefonsamtalet:-) (Känner de som jobbar där litegrann). Annars får man ta sig till BMW och förskottspröjsa nyckeln (deras tillvägagångssätt). För 230:- fick jag den simplaste nyckeln. Finns ju med lampa i och sånt, men jag tyckte det var onödigt. Har haft andra bilar också med lampa i nyckeln, men använde den aldrig!! Kanske har bra mörkerseende:-) /Kidde V8:an saknad... och snart blir det V6:a istället:o( |
|
![]() 13.410 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
En uppdatering av en gammal tråd. Passade nyss på att skaffa en kopia till bilnycklarna (vilket kan vara praktiskt att ha då jag också bara har en nyckel). Kostade 305:- för E34 (huvudnyckel utan belysning) och 163:- för E30 (huvudnyckel utan belysning). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.