|
|
|
|---|---|
| Nån som vet vart jag kan få tag på motor och underredesskydd till bilen i sign? Det är plastskyddet som sitter under bilen. Tror den sträcker sig från kofångaren bak till ungefär där den elektroniska modulen till styrservon sitter. Har kollat och googlat men bara hittat till äldre femmor. Det sitter också en mindre typ hasplåt framför plastskyddet, tror detta sitter som skydd för oljetråget. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Tokenkelt! Bara pinna in hos din BMW-återförsäljare på kafferasten så har de allt du behöver! Löst på 5 min! Dessutom om det råder tveksamhet vilken del som det faktiskt rör sig om så kan de ta sig en titt och se vad som faktiskt saknas (och även reda ut om det finns modell- eller utrustningsvarianter och välja rätt där). Samtidigt kan de även slänga med de fästelement du behöver för att fästa dessa plastsjok (då dessa sitter med minst 3-4 olika typer av infästningar). Men yes, är det AWD så är det nog ett separat sjok för delen längst fram och ett separat sjok för att täcka styrservodelen. Men jag gissar det är #1 du är ute efter? Kostar bara ca 1200 SEK hos BMW (det är i princip gratis då det med dagens moderna och komplexa bilar så kostar det lika mycket att bara uttala ordet felkod). Detalj #2 + #3 kanske du också behöver, de två tillsammans kostar runt 600 SEK skulle jag tro. Länk |
|
Tack för svar. Vet att det finns hos ÅF. Undrade bara om det gick att få tag på begagnat. bmw-slangen kolla bilden så ser du vart fästet på ljuddämparen gick igenom. Bilden du ser är taget uppifrån motorutrymmet. Hade tur i oturen den kunde ha träffat sladdarna till styrservot. Istället så "rev" den sönder plastskyddet under motorn + att den bucklade det lilla plåtskyddet under oljetråget, tror den sitter under tråget är lite osäker. Så dessa båda behöver bytas kanske att man kan böja rätt plåtskyddet. Länk |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jadå, begagnat finns också! Kolla runt vad som finns på Sveriges demonteringsfirmor exempelvis! Länk Har du närhet till en självplock är det också ett alternativ (Returbilen, Delplocken med flera). Ouch! Det där hade ju kunnat bli en fin kortslutning! Om du har de gamla plast- och plåtsjoken kvar, kolla vilket artikelnummer det står på dessa - otroligt mycket enklare att få rätt om man har detta till hands. |
| Ok det ska jag. Tack för hjälpen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.