AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.389

320D G21 2021 fråga om BMW internet i bilen

Har frågat på Förenade Bil hur jag kan kolla hur länge jag har internet koppling i bilen.

Förmodligen har förre ägaren betalat något abonnemang men jag får inget klart svar.

Det fungerade fint när vi var i Danmark, Tyskland och Polen

Fråga 1) Hur kan jag kolla vad det är för internet koppling jag har i bilen (t ex om det ingick i bilen som ny eller om förre ägaren abonnerade) samt NÄR LÖPER DEN UT.

Fråga 2) När jag gjorde första service, gratis, snackade jag med killen i receptionen (som inte gav mig något konkret svar till Fråga 1) och han sa "när internet löper ut förnya inte det, det är en dålig produkt till ett oförsvarligt högt pris". Vad anser panelen om det? Vad finns det för alternativ till BMWs produkt?

Vi ska till Tyskland, Frankrike och Spanien och vill veta hur länge vi har internet. Bilen reggad Dec 20.

Det enda jag använder bilens internet till är kartans trafikinfo.

Så den tjänsten du använder är RTTI Real Time Traffic Information.
När du skriver Internet i bilen tänker jag på WiFi Hotspot som är en separat tjänst.
Jag har inte klart för mig om de förbetalda tjänsterna (lite drygt 3 år) följer bilen, men lättast att hitta giltighetstid är i "My BMW" app (om du lagt in din bil i kontot. Där finns BMW Shop som visar giltighet.
@bmw21

Tack! det är precis det RTTI som står på GPS:n är det en tjänst som tar slut?

Den andra är ju WiFi Hotspot och än så länge fungerar ska logga in i MyBMW.
Det är den som receptionskillen på BMW sa det är för dyrt inte värt att förlänga.

Den viktiga är RTTI nu när vi ska till Spanien den vill jag gärna ska hålla.

ny
10
nyx
330i X-drive -18
Tre år ingår i nybilsköpet. Efter det så får man betala för paketet "Connected Booster" som bland annat innehåller RTTI. Paketet kostar 1000:-/år.
Ja, BMW har "förbättrat" villkoren genom att inte längre erbjuda tjänster separat. För "Booster-paketet" anges (i alla fall för min bil) att de skulle vilja ha 1100kr/år för det men just nu sänkt till 880kr ...
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Det brukar komma hyggliga kampanjer till Black Week, försök hänh på en av dem.
Cy
62
Cygnus
330e - 21
Jag rekommenderar dig att köra med Waze via Android Auto/Apple Carplay. Oslagbar trafikinfo. Det är ju ingen roaming längre inom EU.
@nyx @bmw21 @jsn @Cygnus

Tusen tack.
ny
10
nyx
330i X-drive -18
@bmw21 Verkar som att de backat på det beslutet för när jag loggar in idag så kan jag förutom boosterpaketet även se de separata tjänsterna igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.