|
|
|
|---|---|
|
Jag satt bara och funderade på hur mycket som har hänt på nästan 40 år. Min första bil... En Saab 900 från -79... En halvkombi med tvåliters fyra och automatlåda som drog nästan en liter per mil. Och nu sitter jag här med en BMW 430 gc från -18... En halvkombi med tvåliters fyra och automatlåda som drar nästan en liter per mil... "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste | |
| Vad skiljer det i vikt och HK på de båda bilarna? | |
| Typ 1700 kg vs 1200 i tjänstevikt. | |
|
...och 150hk mer än Saab:en... Köper du en 100hk-bensinbil idag, får du nog ner förbrukningen till under 0,5l/milen utan större problem! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
En bil kommer alltid vara bara en bil. Det är faktiskt humor i det du skriver, du har blivit för bekväm helt enkelt. Låna min Kubistar en vecka, 0,57l milen så ska du se hur du uppskattar din BMW mer efter detta:) Det är min bästa bil, oöm! Mvh Asken |
|
|
Tack för erbjudandet. Har cubistaren också trestegad automat? 😁 "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
| Exakt, så varför hänga kvar vid det gamla? ;) | |
|
IQ=pi: jag gillar det klassiska så den är konverterad till Daf Variomatic! 0-100 på 29 sek:) Mvh Asken |
|
|
Daf variomatic....en av världens snabbaste bilar....bakåt - lika snabb åt båda hållen (i teorin)! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Man borde jämföra vad man får för säg 300.000kr idag mot motsvarande värde 1970,1980,1990,2000. |
|
|
Vad man får för 300' idag är inte särskilt mycket. Bilar har blivit bra mycket dyrare än för ett par år sedan. MVH Christofer |
|
|
En kubistar med variomatic.... Det bästa av två världar 🤩 "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.